Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteverket&KFM

Har en fråga inom samma ämne, skickat in blanketten redogörelse för inkomster o utgifter idag, så antar att de börjar räkna på utmätningen snart men kommer jag hinna få min skatteåterbäring den 9-12 april eller kommer de hinna ta dem?

Jag hade utmätning i två månader, februari och mars och då var dem väldigt snabba från dess att jag fått pappret till att dem började dra! Men vet dock inte hur dem utmäter skatten då. För på vissa ställen har jag läst att man får ut pengarna men blir återbetalningskyldig. Gick 1-2 veckor emellan och dem började dra lönen samma månad jag hade skickat in dem där papperna.

Har en fråga inom samma ämne, skickat in blanketten redogörelse för inkomster o utgifter idag, så antar att de börjar räkna på utmätningen snart men kommer jag hinna få min skatteåterbäring den 9-12 april eller kommer de hinna ta dem?

Har du kommit så långt kommer den utmätaS/avräknas

Har du kommit så långt kommer den utmätaS/avräknas
En säkert mycket dum fråga! Men blir det utslag först innan utmätning?
Visst är det väl så att papper om inkomst o utgifter ska in först innan KFM utmäter?
Läste att fordringsägarna ska ha lämnat in senast i början på mars om skulder för att det ska kunna dras på skatteåterbäringen! En fråga till om det står än så länge noll på skuldsaldo hos kronofogden visst hinner inget utmätas snart då borde rimligen dröja en månad eller två!

Senast ändrad:

Du har redan ett skuldsaldo så är godnatt för skatte pengarna :(

Visst är det väl så att papper om inkomst o utgifter ska in först innan KFM utmäter?

Nä. Jag har aldrig skickat in några sådana uppgifter innan en utmätning har startat. Har haft utmätning i 50 olika ärenden kanske. Det går bra ändå.

Nä. Jag har aldrig skickat in några sådana uppgifter innan en utmätning har startat. Har haft utmätning i 50 olika ärenden kanske. Det går bra ändå.
Det låter konstigt för dom ska väl veta vilken hyra o så man har har för mig att det är viktigt att redovisa annars är risken att för mycket dras! Hänsyn tas till detta! Skickar man inte in så kan det bli galet alla människor har ju inte samma hyra direkt o andra levnadskostnader

Det låter konstigt för dom ska väl veta vilken hyra o så man har har för mig att det är viktigt att redovisa annars är risken att för mycket dras! Hänsyn tas till detta! Skickar man inte in så kan det bli galet alla människor har ju inte samma hyra direkt o andra levnadskostnader

De är rätt bra på att gissa. För det mesta har jag varit ganska nöjd med deras sätt att räkna, men jag har ändrat någon enstaka gång i efterhand. Det kan man enkelt göra på nätet.

Det ligger väl oftast i ens eget intresse att skicka in uppgifterna, men åtminstone i mitt fall så var inte det där med ordning och reda min starka sida. Då hade jag aldrig hamnat hos Kronofogden från första början.

Men hursomhelst så går det bra att mäta ut utan att du har skickat in några uppgifter. När det gäller skatteåterbäringen så är jag ganska säker på att den alltid kan mätas ut i sin helhet, även om man skulle ha tio barn att försörja.

Detta gäller väl bara utmätning från skatte kontot oxh inte av lön.

En säkert mycket dum fråga! Men blir det utslag först innan utmätning?
Läste att fordringsägarna ska ha lämnat in senast i början på mars om skulder för att det ska kunna dras på skatteåterbäringen! En fråga till om det står än så länge noll på skuldsaldo hos kronofogden visst hinner inget utmätas snart då borde rimligen dröja en månad eller två!

Inte nödvändigtvis skatter och tvavgiftet är det inga utslag innan.
Andra frågan var ett påstående så det var inget att svara på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp