Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteverket - Kalender & viktiga datum 2026

Kan nån lite halvt räkna lite mellan tummen och pekfingret hur de blir för mig med skatten

350k inkomst
Jämkar 10%
35k skattat
Ränteutgifter 2025: 250k
Du har jämkat bort ca 30000-33000 beroende på skattetabell. på 250000 ränta får du tillbaka 15%. Så 37500 kr. Gissar att du får tillbaka ca 5000 kr på skatten.
Vet inte hur lånebilden ser ut i övrigt. Men 250.000 är bara lite under vad jag betalade i ränta per år för ca 2 miljoner i skuld och hade högre inkomst. Rekommenderar att kolla om skuldsanering är ett alternativ. Din nettoinkomst och ränta är nästan samma sak då brukar man gå back kraftigt när man räknar in amortering, hyra, el, räkningar, mat etc

Jag började 2025 med 400k hos kronofogden, slutade de med 0kr. Så därför 2025 va så extremt.
Men kan räkna med runt 5k tbx eller?

Är det någon som fått utskick på betald ränta från banker och dyl. än?

Kan nån lite halvt räkna lite mellan tummen och pekfingret hur de blir för mig med skatten

350k inkomst
Jämkar 10%
35k skattat
Ränteutgifter 2025: 250k
Att jämka på en sån årsinkomst är anorlunda. Med tanke på den lägre årsinkomsten.

Att du skattat 35k med är ju bara 10% så du betalar 10 % för lite minst.

Ränte avdrag är 30% upp till 100 k
Resterande är 21%
100 k = 30 k
150 k = 31 k
Baserat på detta så skulle jag säga att du kommer få kvarskatt och inte något tillbaka.

Du har betalt alldeles för lite skatt

Att jämka på en sån årsinkomst är anorlunda. Med tanke på den lägre årsinkomsten.

Att du skattat 35k med är ju bara 10% så du betalar 10 % för lite minst.

Ränte avdrag är 30% upp till 100 k
Resterande är 21%
100 k = 30 k
150 k = 31 k
Baserat på detta så skulle jag säga att du kommer få kvarskatt och inte något tillbaka.

Du har betalt alldeles för lite skatt
I år är det väl bara 15 % ränteavdrag som gäller ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp