Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteskuld och enskild företag

Igen tankar om KFM.
Har lyckats att betala 200tkr i skatt, men kvarstår 170tkr.
Ansökte om anstånd fick avslag, omprövning avslag - tänker spontant om jag ska överklaga till Förvaltningsrätten.
Jag begär anstånd bara till 15/2 för att klara betala skulden.
Nej- det får jag inte.
Jag förstå inte riktigt- i bedömningen anser Skatteverket att jag har ingen avsikt att betala, men hur för helsike?
Varför begär jag tid till en vis datum? För att inte betala? Helt sjuk.
Till frågan:
1/1-23 skickas jag till Kronofogden. Måste jag skriva direkt på delgivningen eller kan vänta några dagar?
Jag få väl 2v. Efter det att betala eller ?
Utmätning- kommer direkt eller kan ta 1 månad?
Någon som har liknande situation? Erfarenhet?

Efter 1/1 för Skatteverket över skulden till KFMs register och de skickar ut information till dig om att den obetalda skatten nu är en skuld hos dem. Tror man har 14 dagar på sig att betala. Det blir alltså ingen delgivning.

Igen tankar om KFM.
Har lyckats att betala 200tkr i skatt, men kvarstår 170tkr.
Ansökte om anstånd fick avslag, omprövning avslag - tänker spontant om jag ska överklaga till Förvaltningsrätten.
Jag begär anstånd bara till 15/2 för att klara betala skulden.
Nej- det får jag inte.
Jag förstå inte riktigt- i bedömningen anser Skatteverket att jag har ingen avsikt att betala, men hur för helsike?
Varför begär jag tid till en vis datum? För att inte betala? Helt sjuk.
Till frågan:
1/1-23 skickas jag till Kronofogden. Måste jag skriva direkt på delgivningen eller kan vänta några dagar?
Jag få väl 2v. Efter det att betala eller ?
Utmätning- kommer direkt eller kan ta 1 månad?
Någon som har liknande situation? Erfarenhet?
Det bör vara 7e januari det skickas till kfm. Skatteskulder delges inte utan kommer direkt till utmätning. 14 dagars avitid.

Bra kämpat om du lyckats betala 200 000 kr!
Synd att du inte fick anstånd.

Med så stor skatteskuld borde du ha rätt stora inkomster.
Tills KFm tar över skulden i januari har du tre månader på dig att betala in så mycket som möjligt.
Du kommer att få en anmärkning, men du har troligen ett par extra månader på dig att betala in mer innan utmätning blir aktuellt.

Jag har haft skatteskulder till och från under ett par år och aldrig fått hembesök, för övrigt.
Hej
Jag undrar hade du egen bostad/ bil när du hade skulden? Hur lång tid tar det tills det bli utmätning? Har läst här att det kan ta 2veckor upp till en månad.stämmer det?

Hej
Jag undrar hade du egen bostad/ bil när du hade skulden? Hur lång tid tar det tills det bli utmätning? Har läst här att det kan ta 2veckor upp till en månad.stämmer det?
Nej det går inte säga med säkerhet.

Så du menar att det bli omgående utmätning?
Va?

Jag skrev att det inte går att säga med säkerhet (det jag svarade på)
Med det menade jag att det jag svarade på inte går att säga med säkerhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp