Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatten, En räddning?

Tycker ni att man ska fortsätta betala kyrkoskatt eller gå ur?
Jag betalade 4500kr i kyrkoskatt. Känns väldigt mycket ?

Vilka fördelar har jag om jag stannar kvar?

Nu kom min, Inkomsten ökar från 172k till 246k..
Underskottet hamnar på 6k, får tillbaka 2300 Så ingen räddning direkt..
Avdrag för ränteutgifter är 5566kr, Är det någonting som läggs på summan man får tillbaka?
Eller är det den summan som det står att man ska få tillbaka som gäller?
Alltså de 2300?

Nu kom min, Inkomsten ökar från 172k till 246k..
Underskottet hamnar på 6k, får tillbaka 2300 Så ingen räddning direkt..
Avdrag för ränteutgifter är 5566kr, Är det någonting som läggs på summan man får tillbaka?
Eller är det den summan som det står att man ska få tillbaka som gäller?
Alltså de 2300?
japp 2300:-

Okej men då ska jag göra avdrag för ,skruvdragare,slaggborr,tigersåg,mm . Så kanske man kommer undan restskatten. Vet någon hur mycket man får tillbaka på verktyg man köpt för ca 15k?
Varför skulle du få göra avdrag för att du köpt verktyg? Har du firma?

Jag gick ur kyrkan Oktober 2017 och detta är första året jag slapp avgiften förutom begravningsavgiften som är obligatorisk.

Tycker ni att man ska fortsätta betala kyrkoskatt eller gå ur?
Jag betalade 4500kr i kyrkoskatt. Känns väldigt mycket ?

Vilka fördelar har jag om jag stannar kvar?

Enligt mig, och det kan så klart variera från person till person, finns det ingen anledning att vara med om man inte är religiös eller aktiv inom kyrkans verksamheter. Gravplats har alla rätt till. Vill man däremot stödja kyrkans verksamhet kan man så klart vara kvar, själv gick jag ur runt 2003-2004 då jag själv inte ser någon vits med att vara med i ett samfund när jag inte är aktiv eller troende. Ja sen om jag inte minns fel får man inte gifta sig i kyrkan eller ha kyrklig begravning om man inte är medlem, men går att ordna minst lika "fint" borgerligt :)

Jag har aldrig förstått syftet med att vara med i svenska kyrkan om man inte är religiös. Man får ju absolut ingenting tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp