Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatten, En räddning?

Jag med :D bidragit till att folk på dessa härliga bolag har jobb och gjort bra vinster. Alltid något, haha.

Haha eller hur ...utan oss hade dem varit arbetslösa.
Fruktansvärt att se hur mycket som bara går åt till ränta... mitt skuldberg har ju bara Skjutit i höjden det senaste året ... och det man får tillbaks och läggs på skulden är som kimsan sa, ”en piss i Mississippi” :D

Haha eller hur ...utan oss hade dem varit arbetslösa.
Fruktansvärt att se hur mycket som bara går åt till ränta... mitt skuldberg har ju bara Skjutit i höjden det senaste året ... och det man får tillbaks och läggs på skulden är som kimsan sa, ”en piss i Mississippi” :D

Samma här :D varvar skratt med gråt. Life is like a rollercoaster. Min rollercoaster skulle nog ingen våga åka. Bara massa dalar :D eller mer ett stup rakt ner i nomansland.

Samma här :D varvar skratt med gråt. Life is like a rollercoaster. Min rollercoaster skulle nog ingen våga åka. Bara massa dalar :D eller mer ett stup rakt ner i nomansland.

Har läst att du har det extremt tufft just nu ❤️
Även om allt känns hopplöst så kan det inte vara så här för evigt...allting är föränderligt. Vi ger inte upp, vi blir utmattade, trötta, slitna, arga och ledsna men vi ger inte upp!
Jag hoppas du snart mår bättre och att du får energi, kraft och glädje igen ❤️

Har läst att du har det extremt tufft just nu ❤️
Även om allt känns hopplöst så kan det inte vara så här för evigt...allting är föränderligt. Vi ger inte upp, vi blir utmattade, trötta, slitna, arga och ledsna men vi ger inte upp!
Jag hoppas du snart mår bättre och att du får energi, kraft och glädje igen ❤️

Fina ord ❤️

Ni som får "mycket" tillbaka på skatten, har ni inte funderat på att jämka så ni får en jämnare ekonomi? Ni betalar ju för mycket i skatt och får vänta till kommande år på att få tillbaka era pengar.

En undran i all välmening.

Ni som får "mycket" tillbaka på skatten, har ni inte funderat på att jämka så ni får en jämnare ekonomi? Ni betalar ju för mycket i skatt och får vänta till kommande år på att få tillbaka era pengar.

Jag jämkade tidigare och brukade då få tillbaka ca 5000 :- varje år efter avdrag för resor. Sen tog jag bort jämkning så i år blir det ca 40000:- med reseavdrag. Jag räknar med att ta ett samlingslån i maj då hoppas jag på lägre ränteutgifter.. Då är det möjligt att jämkar igen.

Nej, snarare skulle jag vilja skatta ännu mer än nödvändigt. Varför?

Jo även om jag ytterst YTTERST motvilligt lånar ut pengar utan ränta till den här staten och dess nuvarande regering så hade den tusenlappen eller två i månaden inneburit för mig att jag tar en taxiresa extra, äter ett par middagar mer på restauranger och liknande.

Jag är usel på att spara - Men när jag nu "får" 40-50.000 på ett bräde + en lön på 50.000 då kan jag helt plötsligt avbetala 2-3 SMS-Lån, avslutat en kredit, betalat ränta, kommit ifatt med Klarna med mera. Så resonerar jag.

Fick höra att skv skickar ut skattebeskedet efter slutsiffran i personnummret. Min är en 7:a, så jag får snällt vänta. Vilken slutsiffra har ni som fått erat besked?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp