Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skattekontot va inbetald skatt vs utmätning

Ja jag vet men å svara dida. Sålde jag min bostadsrätt förra sommaren o betalade bort 700000 kr i skulder som syns på transaktionerna så det om nåt är väl att ” göra allt ” för och lösa sin sits . Eller ? Tycker de inte det är det nåt fel . Sålde min bostad liksom .
Knappast när man sen i andra änden inte gör rätt för sig.

Knappast när man sen i andra änden inte gör rätt för sig.
Men att sälja sin bostadsrätt för att betala så mycket skulder sommmöjoohy dvs 700000 och sen plocka ut 15000 av skattepengarna för man kanske räknat fel o betalar in för lite reavinstskatt låter inte galet i mina öron

Men att sälja sin bostadsrätt för att betala så mycket skulder sommmöjoohy dvs 700000 och sen plocka ut 15000 av skattepengarna för man kanske räknat fel o betalar in för lite reavinstskatt låter inte galet i mina öron
Räkna fel vet jag inte om de kommer köpa. Du vet ju att dina skulder är på väg att utmätas. Att plocka ut skatten för att göra något annat med dem är inte att räkna fel.
Men jag förstår dig att man vill ha pengarna, speciellt om man har det tufft.

Ja jag vet men å svara dida. Sålde jag min bostadsrätt förra sommaren o betalade bort 700000 kr i skulder som syns på transaktionerna så det om nåt är väl att ” göra allt ” för och lösa sin sits . Eller ? Tycker de inte det är det nåt fel . Sålde min bostad liksom .

Fundera en gång till om det verkligen är 'att göra allt?'

"Jag visste om att löneutmätninge skulle börja. Men jag räknade fel för att jag för 1 år sen betalade in 700.000"

Jag förstår också att pengarna är behövliga just nu och en bra buffert innan löneutmätningen. Men tyvärr köper inte kronofogden/skuldsaneringen det.

Många gånger tycker man själv att man förtjänar pengar, men har man inte betalat sina skulder så förtjänar man tyvärr inte pengarna tills skulderna är helt avbetalda.
Ser man de ur borgenärernas ögon så har de ju faktiskt lånat ut pengar som de vill ha tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp