Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattejämkning

Hej!

Jag har ett bolån tillsammans med min partner. Jag funderar på att söka skattejämkning för att kunna betala in mer på lånen varje månad.

Behöver min partner också söka skattejämkning för detta? Går det bara att jag ansöker om det om min partner inte vill jämka?

Det står partnern helt fritt, hennes deklaration har inget med din att göra

Det står partnern helt fritt, hennes deklaration har inget med din att göra
Inte helt korrekt, vid gemensamma lån kan man fördela räntorna på annat sätt än 50/50. Då måste man ju synka i deklarationen så det stämmer för båda.

Inte helt korrekt, vid gemensamma lån kan man fördela räntorna på annat sätt än 50/50. Då måste man ju synka i deklarationen så det stämmer för båda.
Det blir rätt automatiskt tänker jag! Om han jämkar eller inte, det är samma summa som räntan för hans del av bolånet uppgår till.
Men då utgör jag fr att ts med "betala extra på lånen" menar att han betalar extra på andra lån än bolånet? Har jag missuppfattat?

Det blir rätt automatiskt tänker jag! Om han jämkar eller inte, det är samma summa som räntan för hans del av bolånet uppgår till.
Men då utgör jag fr att ts med "betala extra på lånen" menar att han betalar extra på andra lån än bolånet? Har jag missuppfattat?
Precis, jag har andra lån jag vill amortera in extra på!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp