Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattejämkning, "upp till 200000 kr under angiven period"?

Har en fråga. Jag fick i juni beslut om skattejämkning, det stod då gäller upp till 200.000 kr under angiven period. Beslutet gäller fram t 31 dec. Gäller det då utbetalningar mellan juni-dec på Max 200.000 kr eller hela året?

Har en fråga. Jag fick i juni beslut om skattejämkning, det stod då gäller upp till 200.000 kr under angiven period. Beslutet gäller fram t 31 dec. Gäller det då utbetalningar mellan juni-dec på Max 200.000 kr eller hela året?
Från besluts datum till dec
dvs juni-dec

Har pratat med handläggare angående detta

Har dem ändrat systemet? Under 2022 hade jag ett beslut (utan tak) som gällde hela året. I år fick jag ett tak på årsinkomsten och därefter började lönekontoret betala full skatt när detta uppnåddes...

Såg nu när jag kollade.att mitt beslut också har ett takbelopp.. Inte haft innan..

Fruktansvärt irriterande... Angav endast min förväntade årsinkomst med undantag för tillägg, bonusar etc... Nådde detta belopp redan under juli månad och därefter började full skatt dras.

Detta kommer ändra hela upplägget framöver. Känns lite väl riskfyllt om jag ska photoshopa/redigera takbeloppet kommande år. Kanske lika bra att jämka med "ärliga" uppgifter?

Fruktansvärt irriterande... Angav endast min förväntade årsinkomst med undantag för tillägg, bonusar etc... Nådde detta belopp redan under juli månad och därefter började full skatt dras.

Detta kommer ändra hela upplägget framöver. Känns lite väl riskfyllt om jag ska photoshopa/redigera takbeloppet kommande år. Kanske lika bra att jämka med "ärliga" uppgifter?
Att jämka med felaktiga uppgifter kan slå illa. Skatteverket kan tex sätta sig riktigt på tvären om man söker skuldsanering och har en skatteskuld som beror på att man jämkat uppenbart fel. Att man haft någon sorts idé om att det ska betalas har nog ingen större betydelse.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp