Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattefråga!

Jag har googlat lite och enligt skatteverket ska man göra avdrag för alla räntor för lån per år. Oavsett belopp. Det enda som inte är avdrag är uppläggningsavgifter och andra avgifter i samband med lån.
De måste ju ljuga?

Vet inte riktigt men ska alla fall fylla i Daypay 3.000kr och Creditstar 4.000kr.
Hur gör man, vet du?
Ska jag bara fylla i den exakta summan o vilket företag? Aldrig gjort avdrag förut utan bara godkänt.

Vet inte riktigt men ska alla fall fylla i Daypay 3.000kr och Creditstar 4.000kr.
Hur gör man, vet du?
Ska jag bara fylla i den exakta summan o vilket företag? Aldrig gjort avdrag förut utan bara godkänt.

Enligt skatteverket:
Om du begär avdrag för ränta som du inte har fått kontrolluppgift på, ska du lämna uppgift om långivarens namn i inkomstdeklarationen (till exempel under Övriga upplysningar). Om långivaren är en privatperson, ska du också lämna uppgift om dennes personnummer eller adress. Du begär avdrag för ränteutgifter vid punkt 8.1 i din inkomstdeklaration.

Glöm inte att du inte få skatten tillbaka innan påsk om du ändrat själv i deklarationen. Då får du den i juni.

Enligt skatteverket:
Om du begär avdrag för ränta som du inte har fått kontrolluppgift på, ska du lämna uppgift om långivarens namn i inkomstdeklarationen (till exempel under Övriga upplysningar). Om långivaren är en privatperson, ska du också lämna uppgift om dennes personnummer eller adress. Du begär avdrag för ränteutgifter vid punkt 8.1 i din inkomstdeklaration.

Glöm inte att du inte få skatten tillbaka innan påsk om du ändrat själv i deklarationen. Då får du den i juni.

Tackar.

Ska bara få tillbaka 1.700kr och ska söka samlingslån nu i Mars så jag har inget behov av pengarna.
Vill bara att det ska bli rätt. Ingen panik med det lilla beloppet.

Vadå kan man få avdrag för ränta till privatperson?

Vadå kan man få avdrag för ränta till privatperson?

Jag har ju ett privatlån där ja förvisso betalar bara 300kr i månaden i ränta men då blir de ju ändå en 1000 i ränteavdraget? Finns skuldebrev å allt

Ja, då kan du göra avdrag för det enligt skatteverket. Bara du anger personens personnummer eller adress.

Tänk om man kunde få göra ränteavdrag på spelbolagsinsättningar?

Hallå 300.000kr tillbaka typ.

lägg ner om spelbolagen nu, du betalar ingen skatt på ev vinst och heller inte på insättningar.

Vad snackar du om?
Jag tar MINA skattade pengar, satsar dessa i Vegas och OM jag vinner över typ 100k måste jag skatta.

Inte fan får man dra av några förluster om det går åt helvete men om jag vinner ska staten direkt ha mina pengar. Det är så sjukt och inte undra på att alla bosätter sig i London eller Malta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp