Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattefråga!

Förstår inte detta. Så här ser det ut för mig.
Varför står Canoxa med flera gånger? Även Catalunia?

Känns även som det är vansinnigt lite på vissa? Betalar och betalar på lånen men det minskar ingenting.

Dessa lån har jag haft under 2018: Bigbank, Balanzia, Euroloan, 38an, Extralånet, Nätlån, Creditstar, Daypay, Meddelandelån, lånalåna (nedlagt?), Axcept (nedlagt?) Kontantfinans, Telia Finance, Klarna, NC Finance, Fairlo, Collector (delbetala), Loanstep, Svea (inkasso, delbetala). Kanske har glömt någon?

Men ser inte Creditstar, Loanstep & Daypay nedan? Vilka är i så fall dessa?
Summorna känns dock fel på vissa, borde ha betalt mycket mer ränta än 24.000 men det har jag ingen aning om egentligen och det är ju omöjligt att kolla upp utan att skicka 300 email och kolla varenda faktura? Skulle ju ta flera dagar men det viktigaste är ju Creditstar för det var apdyrt. Är de med på listan? Och är Balanzia med?

-Bigbank AS Sverige Filial 3638
-C Finance AB 491
-Lowell Sverige AB 4817
-Sergel Finans AB 140
-Klarna Bank AB 314
-NC Finance AB 1298
-Canoxa Capital AB 376
-Canoxa Capital AB 400
-Prioritet Finans AB 2605
-Kontant Finans Sverige AB 289
-GCC Capital AB 4803
-Savelend Sweden AB 133
-Mash Sweden AB 1093
-Collector Bank AB 91
-McGreg Invest AB 275
-Taptum Finance AB 1210
-Svea Ekonomi AB 52
-Canoxa Capital AB 415
-Canoxa Capital AB 476
-Catalunia Capital AB 783
-Catalunia Capital AB 465
-Canoxa Capital AB 203

Senast ändrad:
C Finance är Meddelandelån

Så de jag saknar är Creditstar och Ambrion Finans (Daypay). Skräll för övrigt att dessa två skitbolag inte rapporterat in.

Fick svar från Creditstar nu.
Dina räntekostnader som du betalat till oss förra året är: 3931,42 kr.

Bara Daypay som verkar saknas, men har säkert glömt något lån men inget av större effekt.
Tycker dock jag betalar mer ränta än så här men orkar inte lägga ner så mycket tid på att fixa till det. Slapp ju betala i vilket fall.

Senast ändrad:
Lowell är ett inkassobolag, så en av krediterna du saknar kan ju vara den som gått vidare till inkasso. Mcgreg är också ett inkassobolag. Jag gissar på att Lowell är creditstar och daypay mcgreg...

Lowell är ett inkassobolag, så en av krediterna du saknar kan ju vara den som gått vidare till inkasso. Mcgreg är också ett inkassobolag. Jag gissar på att Lowell är creditstar och daypay mcgreg...

Lowell är tidigare Lindorff och det är en annan sak. Det är inte Creditstar utan Creditstar skrev nu att de rapporterat in 3931,42 kr och den summan finns inte med!
Daypay är Ambrion och har aldrig haft någon hos inkasso där.

Mcgreg är Axcept vad jag fått fram nu.

Daypay och Creditstar är de som inte rapporterat in och jag är inte förvånad. Möjligtvis de två sämsta lånen som finns tillsammans med 4Finance gruppen.

@Terry_

Vet någon hur man gör när de inte rapporterat? Ska de göra det eller måste jag fylla i själv? Och hur gör jag det? Har aldrig ändrat något på en deklaration.
Måste jag ha bevis och hur får jag fram det mer än mailet Creditstar skickade mig där de säger hur mycket jag betalt?

Verkar som att man kanske måste gå igenom allt om man vill vara helt säker...
Jag trodde att allt under "ränta" på varje månadsfaktura tillsammans skulle bilda ett högt belopp som man fick 30% av, men pengarna inbetalade på ränta blev bara 60 000 enligt deklarationen, sen stod det 15 000 skatt, förstår ingenting, så det blev bara ca 11 500 ut på den posten i skatteåterbäring,. alltså ränta tillbaka från lån.

Har ju betalat hur mycket som helst. Ringde everyday+ och undrade varför bara 3300 kr stod med när jag bealat 1500 kr i ränta per månad och hon förklarade att bara en viss del av räntan är avdragsgill och att det är den som skickas in till skatteverket.

Sen har inget från CSN ett halvår räknats in som inkomst, inte ens bidrag. Bra med inkomst 55 000 och underskott 60 000. Ha ha...

Är inte all ränta avdragsgill??

Uppenbarligen inte? För det är alldeles för låga siffror för det.

Jag har googlat lite och enligt skatteverket ska man göra avdrag för alla räntor för lån per år. Oavsett belopp. Det enda som inte är avdrag är uppläggningsavgifter och andra avgifter i samband med lån.
De måste ju ljuga?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp