Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattebegärning, kan någon förklara

Ändra på er sida på Skatteverket.se under fliken ändra

hur räknar ut sitt underskott?

Logga in på skattekontot på Skatteverkets hemsida, byt till e-tjänst inkomstdeklaration 1 som öppnades idag. Sen går du in under kolumnen Kontrollera och 8. Kapital - Avdrag. Och Skatteuträkning och nästa. Där ser du dina utgifter, räntor, din inkomst, vad du betalat i skatt, ditt underskott av kapital osv.

Underskottet i det här fallet är räntorna du betalat under 2014. Sammanräknat, det är ditt underskott av kapital. På denna summa får du skatteåterbäring på 20-30% som du också kan se, den preliminära summan du ska betala eller få tillbaka innan midsommar vid skatteåterbäringen.

Hur ändrar man så att det blir till ens fördel så som du gjort?

MvH

Du går in på Ändra, sen ränteutgifter m.m, sen för fyller du i en mindre summa. Och du ser vad du kommer få tillbaka efter du ändrat.

Tack. Men vad tjänar på ändra på det fattar inte. Och hur kan man göra det? Får man ändra sitt underskott?

Tack. Men vad tjänar på ändra på det fattar inte. Och hur kan man göra det? Får man ändra sitt underskott?

Vissa gör det för att dom tror sig kunna få samlingslån om dom har bättre förutsättningar. Då kan det vara värt att tacka nej till en större summa som du ändå tjänar in på lägre ränta i framtiden.

Men om du minskar ditt underskott får du en mycket mindre skatteåterbäring. Du får mindre pengar tillbaka innan midsommar.

Jag har ett skuldsaldo och undrar vad skulle hända om jag ökar beloppet
ränteutgifter så att jag får tillbaka mer på skatten... sen ber om
förtidsutbetalning till KFM? Kommer jag lyckas?

En sista fråga. När räknas nya årsinkomsten på min uc? Den från 2014. Nu eller sista man när man godkänt den. Eller när man får skattepengarna i början på juni?

En sista fråga. När räknas nya årsinkomsten på min uc? Den från 2014. Nu eller sista man när man godkänt den. Eller när man får skattepengarna i början på juni?

När deklarationerna är klara efter maj när sista inlämningsdagen är. Brukar uppdateras i slutet av maj eller början av juni den nya inkomsten.

Skattepengarna ska du ha innan midsommar. Oftast i början av juni. Mellan 5 juni och 12 juni är det som gäller i år. Brukar vara första dagarna inom perioden. Vecka 24.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp