Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Det är detta jag menar. Den länken. Var på deklarationen fyller jag i det?

Rör sig om kanske 10 tillfällen över ett år jag var 60 mil bort "över natten"
2.2 kan inte göras i appen. Utan du måste logga in via sidan.

Hej,

Söker lite deklarationstips från någon som kan detta :)! Jag har ett tidigare uppskov av vinstskatt på såld bostadsrätt och sålde under 2024 bostadsrätt med förlust. Måste jag kvitta den avdragsgilla delen av förlusten mot tidigare uppskov eller kan jag istället behålla det fulla tidigare uppskovet och få tillbaka en del på skatten från förlusten? Får hellre tillbaka pengar än att kvitta uppskovet om ni förstår vad jag menar :)

Jag körde elbil men har inte kvar bilen så jag får se hur jag löser det om dem begär in det. Fick bytt laddbox på garanti så har inte allt där iheller :facejoy:
Tror du att det går att ta intyg från jobbet att du kört? Om din chef/ekonomi där kan styrka det så bör det väll vara giltigt tänker jag?

Skatteverket har access till Trafikverket där dom kan se alla bilar man haft (i varje fall senare år), samt vilken period man haft dom och när ägarbyten gjorts/bilen avställs.
Samt årliga kontrollbesiktningen hur på ungefär hur många mil som körts per år. Så det tror jag inte man behöver skicka in om det blir kontroll, det ska dom redan ha ganska exakt.

Den kan man även själv få ut enkelt annars:
1742242500340.png

Däremot banktransaktioner etc kanske man måste ta fram om man inte har kvitton om dom kräver mer.
Men oftast så brukar det inte ens vara någon kontroll, i varje för dom jag känner och är det det så brukar den inte vara så omfattande/omständig.

Hade ej nån av dessa heller..

Har nu gått igenom deklarationen och kontrollerat all inbetald ränta med tidigare/kvarstående krediter. Alla verkar stämma och enda som kan vara Nordiska är cashbuddy.

Kan ju ej klaga men är det nu så, så har de väl antingen rapporterat in fel belopp(något högre) eller så missar jag nåt, men det tror jag inte. Ska jag bara godkänna isåfall och händer inte nåt?tänker är ju ej jag som rapporterat in fel ränta,utan dem isåfall . Om det nu är så då.
Fick mail från Cashbuddy precis att de lämnat in fel ränteuppgifter

Att Skatteverket granskar reseersättningen är inte många % som blir. Tror de själva sa något om det för lite sen att det är ingen prio att ta granskningar.

Jag funderar på att försöka göra lite avdrag i år. Jag brukar vara dålig på det (underdrift) och här finns ju så många kunniga så jag har också några korta frågor.

Förutsättningen är att jag har en enskild firma registrerad med ungefär 40 K i inkomst inkl moms från en återkommande kund. Det rör sig om trappstädning. Det jag funderat på är:

1. Mobiltelefon. Jag köpte en ny under 2024 för 8400 kr. Jag använder den mest privat, men något samtal kring städet blir det ju och även ett mail någon gång då och då. Kan jag ändå våga dra av hela köpesumman tro?

2. Mobilabonnemanget. 399 kr i månaden. Lite samma förutsättningar som i punkt 1.

3. Lokal. Jag hyr en liten lokal. Den används nästan helt uteslutande som förråd för privata saker. Men jag har också lite städgrejer där. Går det att dra av det som "förrådskostnad". Det rör sig om 1172 kr i månaden inkl moms.

4. Jag har ett abbonemang på Microsofts Office/365-paket. Och fakturorna gör jag ju i Excel. Kan jag dra av abbonemanget då? Ungefär 80 kr i månaden (höjs strax till 120)

Om jag tar bort NE bilagan klassas det som ändring? Har inte haft någon omsättning under året som var

Om jag tar bort NE bilagan klassas det som ändring? Har inte haft någon omsättning under året som var
Måste man inte deklarera den ändå? även om omsättningen varit noll?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp