Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Jag har 2 frågor.

1: Om jag varit i Stockholm fyra gånger förra året, bodde på hotell och betalade mat och dylikt. Är detta något som man kan göra avdrag för i form utav traktamente och dylikt? Var gör man detta isåfall i deklarationen under vilken "punkt"

2: Jag ha pendlat ungefär 10-12 mil per dag förra året. Hur bevisar jag detta? Jag har varken några kvitton eller annat kvar men man kan se var mitt företag har sitt säte givetvis samt var jag har varit folkbokförd.

Jag har 2 frågor.

1: Om jag varit i Stockholm fyra gånger förra året, bodde på hotell och betalade mat och dylikt. Är detta något som man kan göra avdrag för i form utav traktamente och dylikt? Var gör man detta isåfall i deklarationen under vilken "punkt"

2: Jag ha pendlat ungefär 10-12 mil per dag förra året. Hur bevisar jag detta? Jag har varken några kvitton eller annat kvar men man kan se var mitt företag har sitt säte givetvis samt var jag har varit folkbokförd.
1: traktamente är inte ett avdrag. Det är något din arbetsgivare ersätter dig med. Hittade dock https://www.skatteverket.se/privat/...traktamente.4.dfe345a107ebcc9baf80006547.html

2: har du pendlat med bil så redovisar du det. Du måste eventuellt kunna bevisa din körning med kvitto/utdrag/besiktningsprotokoll.
Jag körde elbil men har inte kvar bilen så jag får se hur jag löser det om dem begär in det. Fick bytt laddbox på garanti så har inte allt där iheller :facejoy:

1: traktamente är inte ett avdrag. Det är något din arbetsgivare ersätter dig med.

2: har du pendlat med bil så redovisar du det. Du måste eventuellt kunna bevisa din körning med kvitto/utdrag/besiktningsprotokoll.
Jag körde elbil men har inte kvar bilen så jag får se hur jag löser det om dem begär in det. Fick bytt laddbox på garanti så har inte allt där iheller :facejoy:

Men mat och sånt ska man väl kunna göra avdrag för om det är 50 mil hemifrån?

Det är exakt samma här.

Har inte kvar bilen i fråga utan har fått en förmånsbil nu så jag vet inte alls hur fan jag ska bevisa det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp