Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Fick min nu. Tillbaka 6.666kr trots jämkning. Hade en avbetalning under 2024 hos Alektum Group som ej är inrapporterad.

På min deklaration saknas flera ränteutgifter från låne/inkasso företag b.la intrum som jag har en större summa hos . Läggs de till senare i fall alla inte angett sina ränteutgifter ännu ? Har inledande skuldsanering sen slutet på förra året kan tilläggas .

någon som vet vem FAR RED INVESTMENT NO22 DAC är, hade rapporterat 3190 till mig ränta..

Jag fick 27.000 tillbaka. Endast intrum som inte rapporterat in

Såg att Cashbuddy inte hade rapporterat in ränta. Har fått årsbesked på 2440 men den summan finns inte med i deklarationen. Såg även att Cashbuddy inte tar emot nya låne ansökningar.

ok , hade som sagt utmättning hela 2024 och Intrum, gothia (riverty) samt Kreditnor och Alcoy har rapporterat in

Nu är jag inte skattejurist men kanske lite hjälp på traven :)

Om din totala vinst från försäljningarna är under 50 000 kronor, behöver du inte redovisa detta som en särskild näringsverksamhet eller bifoga några extra bilagor, så länge det handlar om försäljning av privata saker och inte en regelbunden verksamhet.

Däremot ska vinsten ändå beskattas som en kapitalvinst och anges i deklarationen. Om du har avdrag att göra (t.ex. inköpspris och försäljningskostnader), bör du kontrollera att de är korrekt redovisade för att minska den beskattningsbara vinsten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp