Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Om man jämkade 2024 och angav avdrag för resor till/från arbetet, är denna uppgift medräknad redan i skattebeskedet? Dvs kommer beloppet korrigeras när man anger denna ändring nu vid deklarationen?
Nej, du behöver lägga in detta själv när du deklarerar. Ingen skillnad alls på att du har jämkat eller ej när det kommer till att fylla i information i din deklaration.

Nej, du behöver lägga in detta själv när du deklarerar. Ingen skillnad alls på att du har jämkat eller ej när det kommer till att fylla i information i din deklaration.
Så nu när jag har 1000kr kvarskatt men jämkade MED resor 2024, lär det vända till plus alltså? Ledsen om man är lite seg :D

Har skuldsanering. Om man får tillbaka vi säger 12000kr räknas det då som man tjänat 1000kr per månad mer? Precis fått löneförhöjning 3000kr mån och enligt kf egna dokument så står det ju att det inte är skäligt för omprövning om beloppet inte ligger på 4000-5000kr per månad i ökning. Så tänker om skatteåterbäringen kan riskera en omprövning. Detta tillskottet på lönen gör verkligen enorm skillnad i denna dyra värld.

La in detta tidigare, fick från skatteverket nu 5200kr tillbaka men inte många som rapporterat in alls. Tänker då om det är lönt att lägga in dem med tanke på ovan text.

Betala 2400kr har skusan. Dock bara 3st rapporterade av 8 långivare.. Får ringa runt be om årsbesked av resterande 5 imorgon och hoppas de betalat ränta och att det täcker kostnaden så är jag nöjd ✌️

tack! Funderar på vad jag ska göra med pengarna. Hittills har de gått till semester.
Hjärnan säger att jag borde betala av på lån med hög ränta eftersom avdragen försvinner nästa år. Men hjärtat säger att jag vill spara de till buffert.
Jag är övertygad om att du tar ett bra och genomtänkt beslut.

Jag får 21 934 kr tillbaka. Har bara bolån numera.
Ska renovera lite i mitt kök och spara resten.

Vilka företag har ni märkt inte rapporterar till skatteverket? Alektum vet jag inte gör det.

Senast ändrad:
Fick min nu, tbx 1532kr. Tack o lov.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp