Bildelar, men jag har kvitto på inköpVad är det du sålt och har du kvitto på det ?
förstår att man gärna vill använda det till buffert eller semester, men rekommenderar starkt att använda det till att betala av lån med, eftersom precis som du säger så försvinner 50% av avdraget nästa år, plus att det gör ju så snöbollen får extremfart av den där extra pushentack! Funderar på vad jag ska göra med pengarna. Hittills har de gått till semester.
Hjärnan säger att jag borde betala av på lån med hög ränta eftersom avdragen försvinner nästa år. Men hjärtat säger att jag vill spara de till buffert.
för mig var det iallafall en nobrainer
Ja jag vet! Men de gågner jag använt återbäringen till skulder har det varit när det finns bränder att släcka. Betalar mer i skatt per månad just för att få tillbaka en större summa som kan gå till semester eftersom det aldrig har funnits semesterkassa pga alla lån.förstår att man gärna vill använda det till buffert eller semester, men rekommenderar starkt att använda det till att betala av lån med, eftersom precis som du säger så försvinner 50% av avdraget nästa år, plus att det gör ju så snöbollen får extremfart av den där extra pushenför mig var det iallafall en nobrainer
![]()
gör en kompensation då och använder hälften som semesterkassa och hälften för att extraamortera medJa jag vet! Men de gågner jag använt återbäringen till skulder har det varit när det finns bränder att släcka. Betalar mer i skatt per månad just för att få tillbaka en större summa som kan gå till semester eftersom det aldrig har funnits semesterkassa pga alla lån.
Just nu brinner det inte och därför är jag sugen att spara pengarna. Snöbollen rullar på.
Men det är just det här med ränteavdragen som får mig att tänka till hur pengarna ska användas... jag får se vad jag landar i! Kanske att jag avsätter en tredje del till lån!

Undra varför en del aktörer drar mot ränta trots sanering? kanske för dom själv ska kunna ta ut kapitalskulden som någon slags förlust hahah, bara lekte med tankenVar betydligt fler som rapporterade ränta för mig i år med skuldsanering än förra året![]()
Både och?tack! Funderar på vad jag ska göra med pengarna. Hittills har de gått till semester.
Hjärnan säger att jag borde betala av på lån med hög ränta eftersom avdragen försvinner nästa år. Men hjärtat säger att jag vill spara de till buffert.