- Meddelanden
- 120
- Mottagna reaktioner
- 125
- Poäng
- 317
Utan att räkna med ränteutgifterna då tillbaka 1800 kr,
Med ränteurgifterna runt 40000kr
Med ränteurgifterna runt 40000kr
Hör det till vanligheterna att inkasso/borgenärerna bokför inbetalning mot ränta, trodde dom bara bokförde mot kapitalbelopp under en skuldsanering. Men ett litet plus 2025 isf.Är inkassobolag en som gör.
Har du tur så är det kanske några som rapporterar ränta under sanering med
Jag hade några under min sanering som bokförde inbetalningarna mot räntan så brukade få tillbaka några tusen varje år under saneringen. Annars är det nog vanligast att det bokförs mot kapitalbeloppet.Hör det till vanligheterna att inkasso/borgenärerna bokför inbetalning mot ränta, trodde dom bara bokförde mot kapitalbelopp under en skuldsanering. Men ett litet plus 2025 isf.
Det är bolagen ! Jag hade 35k rapporterat förra året med sanering !Lämnar fogden in räntorna under tiden man hade utmätningen ? Lr är det inkassobolagen som gör det. Nu har man sanering så där blir inget.
Amortera på lånen! Men det har du kanske redan tänkt..jag gör det och behåller något till sommar semestern. Nu är jag däremot så osäker vad jag får och vill försöka göra en ordentligt uträkningJag kommer få tillbaka drygt 50k. Kan tyckas fantastiskt, tills man kommer ihåg att det är pga de sjuka räntorna man betalat… oavsett kommer det vara mycket välkommet!
Ja, 100% kommer att gå till att betala av ett av lånen.Amortera på lånen! Men det har du kanske redan tänkt..jag gör det och behåller något till sommar semestern. Nu är jag däremot så osäker vad jag får och vill försöka göra en ordentligt uträkning
Sedan kommer de 2000kr per månad jag sparar på det oavkortat gå till att amortera på nästa.Super!!Ja, 100% kommer att gå till att betala av ett av lånen.Sedan kommer de 2000kr per månad jag sparar på det oavkortat gå till att amortera på nästa.
..borde nog också tänka på o ta 100% av det o betala av lån bara. Men hade önskat kunnat ge mitt barn nån hemester åtminstone