Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Haha.
Ja det blev lite lättare i sinnet.
Längtar till den dagen då skatteåterbäringen inte är det som "avgör"
Ja, jag fattar :) För oss har skatteåterbäringen varit enda sättet att ha råd med semester. Då jag redan betalar mer än vad vi måste på alla lånen och har noll onödig konsumtion så har det varit en belöning.

Jag har restskatt med förfallodatum nu i förrgår 14 juli. Är det 1000% garanti det inte går till kronofogden förrän första lördagen i augusti?

Jag har restskatt med förfallodatum nu i förrgår 14 juli. Är det 1000% garanti det inte går till kronofogden förrän första lördagen i augusti?
Jag undrar också men har 12 september som betaldatum. Man ska väl få ett betalkrav först om man missat betalningen på betaldatum?

Ja det ska mycket till för att dom ska snabbrestföra, inget händer med normal hantering före månadsskiftet

Ja det ska mycket till för att dom ska snabbrestföra, inget händer med normal hantering före månadsskiftet
Men får man man inte kravbrev först av Skatteverket med ett nytt förfallodatum innan kronofogden blir inblandad?

Det enda jag vet angående Skatteverket är att om det skickas till Kronofogden så blir det en betalningsanmärkning direkt.

Sen är det väl så att om skulden är under 2000 kr så vad jag förstått så går den inte till kfm så det kan ju vara bra att veta

Det stämmer också, i alla fall på fysiska personer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp