Du slipper skatta 30k / får räkna ner din inkomst ,så du får tillbaka runt 30% av 30 k dvs ca 9000-10000 krHej!
Har en snabb fråga. Om total beloppet för reseavdrag för mig blir 41k och 11k dras av, får jag då tillbaka resten eller hur fungerar det?
Då förstår jag, tack. Hur fungerar ränteavdragen då? Görs det automatiskt och om inte så har jag förstått att man måste ändra det själv. Men man får tillbaka 30% upp till 100k, dvs om jag betalt 100k i ränta får jag tbx 30 rent då eller?Du slipper skatta 30k / får räkna ner din inkomst ,så du får tillbaka runt 30% av 30 k dvs ca 9000-10000 kr
Ja. De flesta räntor har rapporteras in och du får avdraget automatiskt, men det kan finnas vissa som inte har rapporterat, så man bör kontrollera noggrant.Då förstår jag, tack. Hur fungerar ränteavdragen då? Görs det automatiskt och om inte så har jag förstått att man måste ändra det själv. Men man får tillbaka 30% upp till 100k, dvs om jag betalt 100k i ränta får jag tbx 30 rent då eller?
Om det är nya regler 2024 så påverkar det nästa års deklaration.Nya reseavdrag regler 2024.Över 80km/dag får ej göras avdrag på.Enligt DI påverkas ca 200000 personer
Dubbelkolla att alla dina räntor är med på det förtryckta. Om inte, då du själv lägga till de som saknas men då får du inte några skattepengar förrän i juni (om du nu ska få tillbaka alltså).Då förstår jag, tack. Hur fungerar ränteavdragen då? Görs det automatiskt och om inte så har jag förstått att man måste ändra det själv. Men man får tillbaka 30% upp till 100k, dvs om jag betalt 100k i ränta får jag tbx 30 rent då eller?