Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring vid skuldsanering

Exakt så. KF har tydligen inte heller mandat att själva påkalla en omprövning av en gäldenär även om KF är medveten om att personen ifråga t.ex. inte betalar som hen ska.
Bara borgenärerna och gäldenärerna kan påkalla en omprövning.
Precis. Det blir upp till borgenärerna. Dock slutar någon betala så underrättas ju borgenärerna av KFM. Men det är ju det enda KFM har koll på under en sanering, att betalningarna kommer in.

Precis. Det blir upp till borgenärerna. Dock slutar någon betala så underrättas ju borgenärerna av KFM. Men det är ju det enda KFM har koll på under en sanering, att betalningarna kommer in.
Stämmer. Dom underrättas en gång/kvartal. :)
Sen har jag förstått att inkassobolagen kan luska fram andra saker såsom större arv och kanske andra ersättningar som en gäldenär har mottagit. Hur vet jag inte, men Lasseman har berättat att det händer...

Borgenärerna har inte access till Skatteverket. Dom kan enbart kontrollera utifrån kreditupplysningar. Kronofogden däremot kontrollerar mot Skatteverket när någon begär omprövning.
Alla har tillgång till Skatteverket...
Du har säkert sett "...tjänar bäst i X kommun", journalistik baserat på offentliga uppgifter.

Alla har tillgång till Skatteverket...
Du har säkert sett "...tjänar bäst i X kommun", journalistik baserat på offentliga uppgifter.
Ja men inget system som dom kan kan söka på hos Skatteverket! Dom måste väl kontakta Skatteverket själva då va ?

Ja men inget system som dom kan kan söka på hos Skatteverket! Dom måste väl kontakta Skatteverket själva då va ?
Man kan köpa tjänster som speglar Skatteverkets uppgifter, Ratsit till exempel.

Arv och Gåvor är det ingen skatt på.Får du ett Arv eller Stor Gåva är det bara Samvetet .Arv och Gåva ingen Skatt på.

Om det slår emot senare, kan man visa då vad handläggaren sagt?
jag kommer nog ompröva för att vara helt säker på att jag gjort rätt,
Snittar man på 12 månader är det 2000 i månaden.
Jag hade aldrig omprövat…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp