Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring vid skuldsanering

Ja när man har inledande. Så var det för mej oxå. Fick tillbaka 11000 kr under inledande som las in som engångsinbetalning då min sanering beviljades. Därefter behöll jag skatteåterbäringen.
Tror här att de som diskuterar ovanför redan har beslutad sanering.
Samma för min sambo innan ! 22k tillbaka som dom la in vid beslutet !

Jag tänker så här...detta ämne kan diskuteras till leda. Vi kommer inte få ett svar här ute på NÄR en omprövning gällande just återbäringen är berättigad. Kan inte var och en bara själva ta beslutet att antingen ompröva eller behålla pengarna som återbäringen genererar och leva med det beslutet. Låt samvetet avgöra helt enkelt ! :)

Jag tänker så här...detta ämne kan diskuteras till leda. Vi kommer inte få ett svar här ute på NÄR en omprövning gällande just återbäringen är berättigad. Kan inte var och en bara själva ta beslutet att antingen ompröva eller behålla pengarna som återbäringen genererar och leva med det beslutet. Låt samvetet avgöra helt enkelt ! :)
Kloka ord :)

Precis! När inte ens KFM själva kan ge ett svar utan det blir olika beroende på vem man pratar med.

En följdfråga då, om man får svar ifrån kronofogden att det inte behöver omprövas och att man litar på det. Kan man bli av med skuldsanering om någon överklagar för att dem upptäckt att man fått återbäring? Antar att man skulle få betala tillbaka annars. Läser man på deras hemsida samt pratar med dem så borde man kunna lita på det och inte riskera att bli av med saneringen bara för att man inte överklagat?

Precis! När inte ens KFM själva kan ge ett svar utan det blir olika beroende på vem man pratar med.
Exakt så ÄR det... och det gör mig G A L E N !! Jag bryr mig inte om vad Lasseman än gör gällande... godtycklighet råder inom myndigheten och hur lagen och reglerna tolkas likaså...

En följdfråga då, om man får svar ifrån kronofogden att det inte behöver omprövas och att man litar på det. Kan man bli av med skuldsanering om någon överklagar för att dem upptäckt att man fått återbäring? Antar att man skulle få betala tillbaka annars. Läser man på deras hemsida samt pratar med dem så borde man kunna lita på det och inte riskera att bli av med saneringen bara för att man inte överklagat?
Det kan Du heller inte vara säker på... Vi läste för ett tag sedan om en person som själv hade sökt omprövning pga. högre lön. Den avslogs. En borgenär inkom senare med omprövningsansökan för att gäldenären hade haft högre inkomst... gäldenären fick då förlängt sin betalplan med ett år... :oops:

Det kan Du heller inte vara säker på... Vi läste för ett tag sedan om en person som själv hade sökt omprövning pga. högre lön. Den avslogs. En borgenär inkom senare med omprövningsansökan för att gäldenären hade haft högre inkomst... gäldenären fick då förlängt sin betalplan med ett år... :oops:
Kan tänka mig att man inte få upphävd sanering ! Men möjligtvis kanske det kan bli förlängd och man få betala in den summan i ett års tid !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp