Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring vid skuldsanering

Sambon omprövade förra året då han fick tillbaka 30.000. Slutade med avslag så han fick behålla allt!
jag har inte fått från Skatteverket än så osäker! Idag har det gått 3 veckor sen jag fick beslutad skuldsanering så nytt för mig iår,
Bra svar ! Vet du om han fick tillbaka pgr av räntor ?

Får tillbaka 12.000kr pga räntor, verkar som att man får behålla det när man läser på div sidor och lyssnar på folk här men känns ju väldigt tvivelaktigt samtidigt

Får tillbaka 12.000kr pga räntor, verkar som att man får behålla det när man läser på div sidor och lyssnar på folk här men känns ju väldigt tvivelaktigt samtidigt
Ja väldigt tvivelaktigt, enligt mitt samtal med KF ska du egentligen ompröva då eftersom summan överstiger 10.000:- samtidigt som det verkar så säger KFs egna jurister att skatteåterbäringen tas inte upp i betalplanen, så min fråga är varför skall man då ens slösa deras tid med det, är ju redan idag 5 månaders väntetid på omprövningningar, känns inte som den väntetiden kommer minska.

Ja väldigt tvivelaktigt, enligt mitt samtal med KF ska du egentligen ompröva då eftersom summan överstiger 10.000:- samtidigt som det verkar så säger KFs egna jurister att skatteåterbäringen tas inte upp i betalplanen, så min fråga är varför skall man då ens slösa deras tid med det, är ju redan idag 5 månaders väntetid på omprövningningar, känns inte som den väntetiden kommer minska.
Litar mer på kronofogden jurist än en i kundtjänst :) är väl dom som tar besluten i omprövningarna med ? Som @Ann sa hennes sambo fick behålla 30k !

Min återbäring togs upp i betalplanen.

Min återbäring togs upp i betalplanen.
Ja när man har inledande. Så var det för mej oxå. Fick tillbaka 11000 kr under inledande som las in som engångsinbetalning då min sanering beviljades. Därefter behöll jag skatteåterbäringen.
Tror här att de som diskuterar ovanför redan har beslutad sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp