Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring syns redan nu

Oh Gud hade 177.000kr i ränteutgifter, skulle fått tillbaka 43.000kr men jag tog bort o då får jag endast tillbaka 3.300kr. Blir då 12.000 i underskott. Kan ju inte ta bort allt då jag har lån som syns på UC och då blir det ju lite konstigt ifall man inte har något i underskott:)

Skulle aldrig tackat nej till 40.000:-. Det är ju väldigt mycket pengar. Borde kunna betala bort mycket mindre för dig och många andra, så låter dumt att ta bort.

Senast ändrad:
trist att inte få den stora återbäringen man har rätt till, jag kommer att ta bort nästan allt för att förbättra min Uc score.

har läst att det går att ta upp det nästa år om man vill, stämmer det?

Ja, jag har hört att det skall gå att göra. Får dock 40000 tillbaka ifall jag inte gör något, blir ju av med 10 sms lån då :)

Skulle aldrig tackat nej till 40.000:-. Det är ju väldigt mycket pengar. Borde kunna betala bort mycket mindre för dig och många andra, så dumt att ta bort.

Ja det e väldigt mycket pengar, men eftersom vi har planer på att byggs hus nästa vår så är 12.000 i underskott mot 280.000 inkomst bättre än 177.000 i underskott :/

Ja det e väldigt mycket pengar, men eftersom vi har planer på att byggs hus nästa vår så är 12.000 i underskott mot 280.000 inkomst bättre än 177.000 i underskott :/

Jo. Jag förstår att det finns olika skäl för alla och att alla har olika situationer :) Men tråkigt att det ska behöva vara så att man har så skyhöga ränteutgifter så man måste dölja dom och inte kan ta emot sin berättigade skatteåterbäring.

Man kan inte "ta upp" gamla räntor i en senare deklaration. Men man kan begära omprövning av en gammal deklaration där du kan begära avdrag för de räntor du har städat bort.

Bara 23000 i ränteutgifter förra året för mig.

Har du lånat betydligt mindre än tidigare då eller som mig att en del förfallit och nu bara finns som dröjsmålsräntor? :)

Jag hade 49.895:- eller något sånt förra året. Nu alltså 13.145:-. Inte lika skrämmande att se i alla fall.

Räntor på 100-200.000:- som många verkar få här måste vara en riktig chock att se.

Skulle aldrig tackat nej till 40.000:-. Det är ju väldigt mycket pengar. Borde kunna betala bort mycket mindre för dig och många andra, så låter dumt att ta bort.

Hur gör man för att ta bort räntor så man får mindre underskott?!

Hur räknar man ut underskottet?

Det ser du på din sida? Det är alla dina ränteutgifter från 2014.

Gå in under kolumnen ---> Kontrollera ---> 8. Avdrag - Kapital

Och kolumnen Skatteuträkning och klicka på "nästa".

På både ställena står ditt underskott av kapital.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp