Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring skuldsanering

Tjena! Får tillbaka en del på skatten och har fått beslut om skuldsanering för 10 dagar sedan. Min fundering är om det är värt att deklarera redan nu och få pengarna nästa vecka eller kan det bita en i röven för att beslutet inte har hunnit laga kraft så kronkalle tar pengarna? Annars väntar jag ju givetvis att deklarera och får pengarna innan midsommar istället.

Skuldsanering är en fantastisk möjlighet att bli skuldfri som en ska omfamna o vara tacksam över. Steg ett är att sluta tänka att ”kronkalle” biter en i röven. Deklarera o lita på att rätt är rätt..

Skuldsanering är en fantastisk möjlighet att bli skuldfri som en ska omfamna o vara tacksam över. Steg ett är att sluta tänka att ”kronkalle” biter en i röven. Deklarera o lita på att rätt är rätt..
Absolut så är det. Sen kan man också tänka att de som får pengarna har förstört stora delar av många liv, skyller inte ifrån mina problem på någon annan då jag själv har fattat besluten om att ta dåliga lån för att kunna spela men jag vill heller inte ge borgenärerna mer pengar än nödvändigt.

Absolut så är det. Sen kan man också tänka att de som får pengarna har förstört stora delar av många liv, skyller inte ifrån mina problem på någon annan då jag själv har fattat besluten om att ta dåliga lån för att kunna spela men jag vill heller inte ge borgenärerna mer pengar än nödvändigt.
Man ger absolut inte mer än nödvändigt…. Man ger ju väldigt få procent av vad en är skyldig. Ändra tänket är a och o. Been there done that.

Man ger absolut inte mer än nödvändigt…. Man ger ju väldigt få procent av vad en är skyldig. Ändra tänket är a och o. Been there done that.
Så behöver det inte vara alls. Man betalar i relation till sin inkomst. Under min skuldsanering reglerade jag en stor del av min skuld exklusive räntan som man frös.

Så behöver det inte vara alls. Man betalar i relation till sin inkomst. Under min skuldsanering reglerade jag en stor del av min skuld exklusive räntan som man frös.
Att reglera en ”stor del av min skuld” är väl iofs inte heller att ge mer än nödvändigt? Eller vad menar du?

Att reglera en ”stor del av min skuld” är väl iofs inte heller att ge mer än nödvändigt? Eller vad menar du?
Jag svarade enkom på påståendet att man ”bara betalar tillbaks en liten del av sina skulder via en skuldsanering”, för det är inte alltid så.

Hur stor del som betalas är inte relevant egentligen.
Men att räntan fryses stämmer, det görs alltid vid inledandet.
Upphävs det senare är det som att inledandet aldrig funnits. Tråkigt för dom som får tillbaka flera års ränta på en gång..

Hur stor del som betalas är inte relevant egentligen.
Men att räntan fryses stämmer, det görs alltid vid inledandet.
Upphävs det senare är det som att inledandet aldrig funnits. Tråkigt för dom som får tillbaka flera års ränta på en gång..
Men upphävs eller ej handlade väl inte denna tråden om eller ?!

Men upphävs eller ej handlade väl inte denna tråden om eller ?!
Nej men innan man vet ordet av så "lånar" någon tråden för att då veta hur stor chans man har på billån på en dacia, hur länge ägg ska koka eller hur länge det tar för färg att torka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp