- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 121
Ja alltså jag är ju på samma spår som dig men pratade med KFM & dom sa att skuldsaldot nollas cirka en vecka efter beslutet vunnit laga kraft p.g.a. kontrolldagar mot postgång.Skuldsaldo hinner nollas om du får laga kraft i veckan.
Skatteåterbäringen betalas ut 8-11 April. Men jag har aldrig fått första dagen som är 8e i detta fallet. Får min typ alltid 2a eller 3e dagen (9-10e i detta fall)
Får du laga kraft 4 april så är skuldsaldot nollat 5 april.
CSN är pausat i skuldsaneringen. Så dit går inga pengar. Bara låta inflationen äta på det lånet i 5 år innan du betalar det sista.
Jag misstänker att du kommer hinna få behålla skatteåterbäringen. Men det blir tight
Men skuldsaldo kan jag nästan garantera hinner nollas innan återbäringen kommer (förutsatt ingen överklagat). Frågan om det är nollat när SKV gör sin sista kontroll innan utbetalning.
Det säkraste är väll att göra någon ändring om det finns så kommer pengarna om ganska exakt 2 månader, första veckan i Juni. Eller dra tillbaka sitt godkännande och godkänna igen nästa vecka
Förutsatt att ingen överklagar beslutet så har ju min skuldsanering i teorin vunnit laga kraft innan utbetalning från SKV genomförs men när SKV gör kontroll mot skuldsaldo så kommer det ju högst troligen inte vara nollat & då betalas pengarna ut till KFM istället för mig?
@Lasseman - har du någon vidare input?
Skum situation va?