Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring + skuldsaldo kfm

Hej!

Har rätt så nyligen hamnat hos kfm, februari.

jag har läst lite och förstått att kfm kommer att ta skatteåterbäringen av mig. Dock så har jag inte fått något besked gällande detta. Läste att man brukar få något brev som säger detta, men det har jag inte fått. Jag har deklarerat som vanligt.

Frågan är egentligen, hur vet jag att kfm tar den?

mvh

Jaaa du får ett brev från KFM när Skatteverket fört över återbäringen dit.
Från KFM:
Först får du ett besked om överskottet från Skatteverket. Därefter får du ett brev från oss. Det dröjer några dagar mellan dessa båda brev – anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka ett brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld du har kommer vi antingen att avräkna eller utmäta överskottet. Brevet från oss kan därför heta antingen ”Avräkningsbeslut” eller ”Utmätningsbeslut”. Har du flera olika skulder kan du få båda breven.

Hej!

Har rätt så nyligen hamnat hos kfm, februari.

jag har läst lite och förstått att kfm kommer att ta skatteåterbäringen av mig. Dock så har jag inte fått något besked gällande detta. Läste att man brukar få något brev som säger detta, men det har jag inte fått. Jag har deklarerat som vanligt.

Frågan är egentligen, hur vet jag att kfm tar den?

mvh
Tror brevet kommer efter att dem tagit. Du kommer kunna logga in på Skatteverket när dem betalat ut så kommer det även stå där att det gått till kronofogden

Jag tror det stod på min att det skulle gå till kfm. Under belopp att få tillbaka.... inte hundra på det men har för mig det :)

Jag tror det stod på min att det skulle gå till kfm. Under belopp att få tillbaka.... inte hundra på det men har för mig det :)

Det kan ju inte Skatteverket veta när de skickar ut deklarationen hur ditt skuldsaldo hos Kronofogden ser ut den dagen det är dags att göra utbetalning på skattekontot.

Det kan ju inte Skatteverket veta när de skickar ut deklarationen hur ditt skuldsaldo hos Kronofogden ser ut den dagen det är dags att göra utbetalning på skattekontot.
Jag menar det som @Krelf skrev att det kommer stå när deklarationen är inlämnad och det är klart...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp