Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring på kontot

Spara de 12000 kr i väntan på besked
Eller 22000 som summan var, då det är vad som rimligen ska betalas.
Det står inte att hen ska då behålla 10000 av skatteåterbäringen, det står att är det under 10000 skulle den få behållas.

Står annars väldigt bra här - under Rubriken "Om du får tillbaka på skatten":

"Om du har betalat för mycket i skatt gäller olika regler för om du får behålla skatteåterbäringen eller inte.
  1. Får du tillbaka på skatten när vi handlägger din ansökan, det vill säga efter att du har fått ett inledande beslut? Då kan vi bedöma att pengarna ska användas för att betala dina skulder. Vi fördelar i så fall pengarna i din betalningsplan.
  2. Får du tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft? Då går pengarna till att betala eventuella skulder till stat och kommun, till exempel för skatt, böter eller studieskulder.
  3. Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket."

Den fetmarkerade gällde mig. Jag hade inledande, fick det i mars 2021 men fick behålla skattepengarna i juni 2021 som var 26.000 kr isch. Kfm rörde inte ett enaste korvöre för mig och varför har jag fått svar på av min handläggare om varför jag varje år får behålla min skatteåterbäring på 26.000 kr. Nästa år blir den ännu högre och även den får jag behålla.

Eller 22000 som summan var, då det är vad som rimligen ska betalas.
Det står inte att hen ska då behålla 10000 av skatteåterbäringen, det står att är det under 10000 skulle den få behållas.
Menade hela summan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp