Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring o såld bostadsrätt 2022

En annan fråga . Jag ska betala in reavinst i dec en hög sådan vad är böst att nu använda alla de pengarna och betala av skulder men då ha en skatteskuld på 240000 i dec och det går till utmätning el sanering eller att betala den reavinstskatten men låta det andra hamna hos kronofogden ?
Du skriver att om du får skatteåterbäring i april så hade du kunnat klara dig från att hamna hos kronofogden, annars inte. Hur mycket i återbäring får du egentligen? Och hur mycket ligger du efter med? Jag tänker eftersom du verkar ha 240.000 på kontot som egentligen ska gå till skatten i december, varför inte använda en del av det till att betala det du ligger efter med?

Du skriver att om du får skatteåterbäring i april så hade du kunnat klara dig från att hamna hos kronofogden, annars inte. Hur mycket i återbäring får du egentligen? Och hur mycket ligger du efter med? Jag tänker eftersom du verkar ha 240.000 på kontot som egentligen ska gå till skatten i december, varför inte använda en del av det till att betala det du ligger efter med?
Jag har ca 800000 i skulder men Skatte återbäringen på ca 20-30 hade gjort att jag klarat skulderns i 1-2 månader tiii . Reavinst skatte pengarna ska jag som några rekommenderade här betala in då jag slipper en skatteskuld iallafall till K .

Jag har ca 800000 i skulder men Skatte återbäringen på ca 20-30 hade gjort att jag klarat skulderns i 1-2 månader tiii . Reavinst skatte pengarna ska jag som några rekommenderade här betala in då jag slipper en skatteskuld iallafall till K .
Men skatten ska ju inte betalas förrän om typ 1 år? Varför inte betala in det du ligger efter med om det riskerar att hamna hos kronofogden och du ändå har pengarna på ditt konto nu?

Men skatten ska ju inte betalas förrän om typ 1 år? Varför inte betala in det du ligger efter med om det riskerar att hamna hos kronofogden och du ändå har pengarna på ditt konto nu?
Just pga det de andra som sa här . Med en skatteskuld sen till Kronofogden kan det bli svårt att få sanering eventuellt . Dessutom känns det på nåt sätt moraliskt sämre med en skuld till staten än till banken .

Jag vet att det är 1 år tills den ska in . Men eftersom jag går back ca 13000 varje månad är det på ett 1 130000kr då har jag använt upp nästan alla skattepengar . Är det värt det ? Känns ologiskt

Jag vet att det är 1 år tills den ska in . Men eftersom jag går back ca 13000 varje månad är det på ett 1 130000kr då har jag använt upp nästan alla skattepengar . Är det värt det ? Känns ologiskt
Fattar. Uppfattade inte att du går back 13.000 varje månad, trodde bara att du låg efter med lite räkningar som du kunde komma i fas med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp