Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring o såld bostadsrätt 2022

Om jag sålde lögenheten förra året kan jag fortfarande få tillbaka pengarna från skatten i april i år som jag brukar få ? Eller går det inte att godkänna deklarationen då utan ändringar undrar jag . Måsye hinna få ut det o april för det ser ut som jag hamnar hos kronofogden nånstans där efter .

Om det är son tidigare blir det juni tidigast

Ok men om jag inte ändrar något på deklarationen ska det väl bli april ändå eller ? Det borde ju redan stå i den om försäljning och de uppgifterna ?
Nej det är saker du behöver fylla i, och då blir det en ändring, du kan inte skicka in den alls annars.

Nej det är saker du behöver fylla i, och då blir det en ändring, du kan inte skicka in den alls annars.
Ok jag förstår då är det juni tidigast med andra ord och då blir det ingen skatteåterbäring för vid det laget har jag hamnat hos kronofogden som jag med nöd och näppe lyckats undvika även den här månaden . Men tack för infon !

En annan fråga . Jag ska betala in reavinst i dec en hög sådan vad är böst att nu använda alla de pengarna och betala av skulder men då ha en skatteskuld på 240000 i dec och det går till utmätning el sanering eller att betala den reavinstskatten men låta det andra hamna hos kronofogden ?

En annan fråga . Jag ska betala in reavinst i dec en hög sådan vad är böst att nu använda alla de pengarna och betala av skulder men då ha en skatteskuld på 240000 i dec och det går till utmätning el sanering eller att betala den reavinstskatten men låta det andra hamna hos kronofogden ?
Jag är inte experten här men skulle säga att du ska prioritera reavinstskatten då det var en sån stor summa. Kan bli problem om du ska ansöka om sanering. @Terry_ fick nyligen avslag på sin ansökan pga skatteskuld.
Har själv haft sanering och även maken. Han hade reavinstskatt men det var så liten summa (drygt 4000 kr) så den kom att ingå i hans sanering.

Skatten hade jag låtit gå före och låtit resten falla. Risken är väl annars att en sanering lär dröja i undran om vad du gjort av 240tkr.

Jag är inte experten här men skulle säga att du ska prioritera reavinstskatten då det var en sån stor summa. Kan bli problem om du ska ansöka om sanering. @Terry_ fick nyligen avslag på sin ansökan pga skatteskuld.
Har själv haft sanering och även maken. Han hade reavinstskatt men det var så liten summa (drygt 4000 kr) så den kom att ingå i hans sanering.
Ok tack du har rätt . Jag betalar in reavinstskatten 240000kr enligt lag och har då iallafall inga skatttskulder som
Går till K ( ev 10000 ) för det har jag använt av dom pengarna men det hinner jag ev spara ihop o betala in ändå innan dec .

Skatten hade jag låtit gå före och låtit resten falla. Risken är väl annars att en sanering lär dröja i undran om vad du gjort av 240tkr.
Bra tack . Rätt tänkt ! Jag tänkte så också men ville bara höra vad ni tycker .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp