Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring + Kronofogden

Hej!

Det är så att jag ska få skatteåterbäring nu i dagarna på ca 17.000:-.

Jag har en fastställd skuld på Kronofogden på 6.000 och en annan som ska betalas senast den 13/6.

Såg nu att skatteåterbäringen blev utbetald den 3/6 och att 6.000:- har dock betalats av på den ena skulden på Kronofogden.
Kommer jag få de resterande pengarna av skatteåterbäringen då utbetalt till mig eller kommer Kronofogden att behålla de pengarna till den andra skulden som förfaller den 13/6?

Hej!

Det är så att jag ska få skatteåterbäring nu i dagarna på ca 17.000:-.

Jag har en fastställd skuld på Kronofogden på 6.000 och en annan som ska betalas senast den 13/6.

Såg nu att skatteåterbäringen blev utbetald den 3/6 och att 6.000:- har dock betalats av på den ena skulden på Kronofogden.
Kommer jag få de resterande pengarna av skatteåterbäringen då utbetalt till mig eller kommer Kronofogden att behålla de pengarna till den andra skulden som förfaller den 13/6?
Kronofogden kan inte besluta om utmätning för skulder som ännu inte förfallit till betalning.

Hade samma problem som du men inte fått resterande pengar än fick du dom ?

Låter lite så. Hade du konto anmält?

Ja då, står att det är skickat 3 juni fogdens pengar drogs i fredags så där är det tomt men resterande 6-7k är spårlöst borta hoppas dom kommer imorgon då. Annars får jag ringa och skälla lite

Ja då, står att det är skickat 3 juni fogdens pengar drogs i fredags så där är det tomt men resterande 6-7k är spårlöst borta hoppas dom kommer imorgon då. Annars får jag ringa och skälla lite
Till skatteverket då..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp