Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Fick pengarna 7 juli. Som kronofogden tog.

Står ingenstans men det var likadant förra året när jag granskades. Jag såg ingenting på måndags körningen, varken på skattekontot eller beslutade skatteuppgifter. Sen den 20 juni hörde dom av sig och ville ha svar och kvitton.
Trist. Verkar råka ut för samma, vet detta eftersom att jag ringde in och frågade i fredags.
Tog bort en bilaga, eftersom jag inte är delägare längre. Skulle man ju inte gjort.
Ingen handläggare har heller tillsatts i mitt ärende på nu över en månad, hade en handläggare tillsatts så hade det kunnat vara möjligt.
Förstår att dom har högt tryck, men att höra av sig 20:e juni som dom gjorde med dig känns sådär…
Då har dom ändå haft väldigt lång tid på sig. Sen förstår jag att några alltid blir ”lidande” då dom har miljoner ärenden att gå igenom.
Skall ju på resa, jag. Alltid fått pengarna i juni, enda gången man inte får det är nu.
Samtidigt är skatteverkets pengar något jag aldrig räknat fast med, just för att sådana här saker kan ske…

Någon som förstår det här under kommande transaktioner ? Antar att jag får betala 2000 kr, men i slutet av september?

Bilagor

• Screenshot_2024-06-03-08-44-24-269_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-06-03-08-44-24-269_com.android.chrome.jpg
    312.6 KB · Visningar: 29
Trist. Verkar råka ut för samma, vet detta eftersom att jag ringde in och frågade i fredags.
Tog bort en bilaga, eftersom jag inte är delägare längre. Skulle man ju inte gjort.
Ingen handläggare har heller tillsatts i mitt ärende på nu över en månad, hade en handläggare tillsatts så hade det kunnat vara möjligt.
Förstår att dom har högt tryck, men att höra av sig 20:e juni som dom gjorde med dig känns sådär…
Då har dom ändå haft väldigt lång tid på sig. Sen förstår jag att några alltid blir ”lidande” då dom har miljoner ärenden att gå igenom.
Skall ju på resa, jag. Alltid fått pengarna i juni, enda gången man inte får det är nu.
Samtidigt är skatteverkets pengar något jag aldrig räknat fast med, just för att sådana här saker kan ske…
Ja jag tyckte det var lång tid att vänta och dessutom så registerade dom inte mina kvitton och uppgifter förrän den 3 juli. Trots att jag skickade in dom direkt den 20 juni. Ringde skatteverket precis och man har inte börjat handlägga min deklaration.

Ja jag tyckte det var lång tid att vänta och dessutom så registerade dom inte mina kvitton och uppgifter förrän den 3 juli. Trots att jag skickade in dom direkt den 20 juni. Ringde skatteverket precis och man har inte börjat handlägga min deklaration.
Tråkigt och höra att du också råkar ut för det. Samma här ingen handläggare tillsatt än. Deklarade ändå i mitten av april. Hoppas du får en handläggare denna veckan och att det går snabbt att handlägga ditt ärende. När handläggningstiden var klar tog det 2 dagar till pengarna betalades ut. Som iofs kronofogden tog.

Tråkigt och höra att du också råkar ut för det. Samma här ingen handläggare tillsatt än. Deklarade ändå i mitten av april. Hoppas du får en handläggare denna veckan och att det går snabbt att handlägga ditt ärende. När handläggningstiden var klar tog det 2 dagar till pengarna betalades ut. Som iofs kronofogden tog.
Absolut, hoppas jag med.
Tyvärr så tror jag att det är nu dom har som mest tryck.
Så det är nog tyvärr så att man får pengarna i augusti ändå.
Jag skulle eventuellt ringa och försöka ”ligga på” föreslog personen jag pratade med i fredags. Något som jag iallafall tänkte göra. Försöka kan man alltid..

jag skulle få tillbaka pengar, fick meddelande igår att KFM tar skattepengar, Men jag har inte godkänt några delgivningar? Eller kan dem göra det när det är csn skuld utan att behöva få mig att godkänna delgivningar?

jag skulle få tillbaka pengar, fick meddelande igår att KFM tar skattepengar, Men jag har inte godkänt några delgivningar? Eller kan dem göra det när det är csn skuld utan att behöva få mig att godkänna delgivningar?
Så länge du har skuld hos kronofogden så går skatteåterbäringen dit, oavsett om du skrivit under eller inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp