Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Har bara lite frågor om deklarationen,har aldrig ändrat på den innan.Men spana lite på det iår, och kom fram till att 5 st inkassobolag inte lämnat in till Skatteverket.
Bara undrar dem ränteavdragen som är på deklarationen redan, är det något man måste lägga till när man ändrar eller är dem automatiskt med? Och måste man lägga varje ärende under övrigt eller räcker det med bara inkassobolaget? Har tre ärende på ett inkassobolag. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Jag vill varna er som har Alektum group som inkassobolag att de inte rapporterar in räntor. Jag har bland annat qliro och ferratum som ligger hos alektum. Skulderna ligger även hos kronofogden med löneutmätning sedan två år tillbaka. Jag mailade Alektum och frågade vad jag betalat på mina skulder hos de 2023 och svaret var 14772kr!! Jag som trodde jag skulle få betala 2000kr i restskatt får istället tillbaka nu! En glad överraskning.

Tar inte KFM
Jag vill varna er som har Alektum group som inkassobolag att de inte rapporterar in räntor. Jag har bland annat qliro och ferratum som ligger hos alektum. Skulderna ligger även hos kronofogden med löneutmätning sedan två år tillbaka. Jag mailade Alektum och frågade vad jag betalat på mina skulder hos de 2023 och svaret var 14772kr!! Jag som trodde jag skulle få betala 2000kr i restskatt får istället tillbaka nu! En glad överraskning.
Tar inte KFM skatteåterbäringen om man har löneutmätning?

Tar inte KFM

Tar inte KFM skatteåterbäringen om man har löneutmätning?
Löneutmätning har inget med utmätning / avräkning av skatteåterbäring att göra.

Löneutmätning har inget med utmätning / avräkning av skatteåterbäring att göra.
Har man löneutmätning så har man oftast skuldsaldo. Har man det så kommer ju skatten man får tillbaka bli utmät?

Har man löneutmätning så har man oftast skuldsaldo. Har man det så kommer ju skatten man får tillbaka bli utmät?
Har man löneutmätning har man alltid skuldsaldo. Utmätning / avräkning av skatteåterbäring har fortfarande ingenting med löneutmätning att göra.

Har man löneutmätning har man alltid skuldsaldo. Utmätning / avräkning av skatteåterbäring har fortfarande ingenting med löneutmätning att göra.
Så det enkla svaret på @Maki s fråga är att om man har löneutmätning kommer man inte få behålla skatteåterbäringen utan den kommer att gå till skulderna man har hos Kf?

Det handlar bara om skuldsaldo. Jag har ingen löneutmätning just nu men ett skuldsaldo, så jag får Inte behålla skatteåterbäringen. Även om jag hade haft löneutmätning så får jag Inte behålla skatteåterbäringen.

Så det enkla svaret på @Maki s fråga är att om man har löneutmätning kommer man inte få behålla skatteåterbäringen utan den kommer att gå till skulderna man har hos Kf?
Beror på om löneutmätningen hinner reglera hela skulden innan skatteåterbäringen betalas ut.
Eller om annan utmätning reglerar skulden innan utbetalning.
Eller om alla sökande återkallar skulderna innan utbetalning.
Eller om man själv betalar alla skulder innan utbetalning.
Så nej, det är inte det enkla svaret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp