Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Såhär står det på deras hemsida:

Uppdatering 2024-03-08:
Vi har nu skickat in en rättelse av kontrolluppgifterna till Skatteverket. Uppdaterade uppgifter kommer att finnas i e-tjänsten på skatteverket.se och i appen Skatteverket från och med den 19 mars. Där kommer du också att kunna se hur den uppdaterade uppgiften har påverkat hur mycket du ska betala eller få tillbaka på skatten. Du kan se beloppen i din deklaration vid punkt 8.1 Ränteutgifter m.m., på sidan med rubriken ”Specifikation till Inkomstdeklaration 1 för inkomstår 2023”.

Okej, vad bra Tack för infon

Då får jag nog betala ca 500 kr. Jämkade ganska bra i höstas!

Står även detta på sevendays hemsida.

Information från Skatteverket

När uppgifter i deklarationen har ändrats, som i detta fall, kan du inte deklarera genom att ringa eller sms:a. Däremot kan du använda koderna i pappersdeklarationen för att deklarera i e-tjänsten eller appen. Så här kan du deklarera:

• Om du deklarerar i e-tjänsten eller i appen kommer beloppet att vara korrekt och du kan deklarera som vanligt.
  • Om du deklarerar på pappersblanketten behöver du med anledning av det här felet ändra din sammanlagda ränteutgift i punkt 8.1 Ränteutgifter m.m.

Hur snabbt uppdateras inkomst på UC när man deklarerat ?

Vad är det för ränta som man får tillbaka på förutom lån?

All typ av inkasso? Och även CSN, trafikförsäkringaföreningen eller? Nu har jag dock betalt hela mitt CSN och tff. Men blev väl nån typ av ränta 2023.

Jag är inne på mitt femte år med sanering och har varje år fått tillbaka på skatten mellan 7000-16 000 under dessa år. I år blev det ngt annat. Till min förvåning ska jag betala in 9 500 kr. Min inkomst för 2023 har höjts med 8000 kr så förstår inte hur det blev så här. Som tur är det betalningsfritt i juni så man kan betala in på skatten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp