Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Hej,
En fråga kring deklarationen. Kan man ändra deklarationen i efterhand trots att man har godkänt den och fått restskatt utbetalt?

Som någon annan har påtalat så verkar Sevenday ha rapporterat in en siffra för lite.

I årsbeskedet står det 4391kr men dom har bara rapporterat in 439kr. De verkar ha satt detta i system.
Finns det något som Sevenday tjänar på detta? Och kan man anmäla dom på något sätt? Är ett fruktansvärt genomruttet företag, glad att jag har lyckats slutbetala detta.
Sevenday rapporterar in under namnet Express bank sverige filial.
Tror inte man sätter det i system. Jag tror något blivit fel.

Jag håller med - som privatperson har du en gång köpt in varan för skattade pengar och då vore det rimligt att man inte skattar för den vid försäljning, sedan kan man diskutera var gränsen går för affärsverksamhet, vilket är en helt annan sak.

Håller med. Vet man att man har köpt prylar o säljer saker som har varit för personligt bruk är det nog lugnt oavsett summa

Intrum generellt är svårt att komma fram till..
Kan förstå, men de gäller och ringa till rätt nummer. Frontoffice kan jag hålla med att där är det sjukt svårt att komma fram då det är mycket samtal där. Men invest, efterbevakning har ändå varit rätt bra har jag märkt.

Jag har Sevenday. När jag får mitt skattebesked så uppdaterar jag här

Jag fick deklarationen idag, och jag hade rätt. Det har inte rapporterats in mycket på det jag betalade i räntor till inkasso förra året. Men jag får ändå 330 kronor tillbaka, så jag tänker bara svälja det. Jag är färdig med inkassobolagen nu, och tänker inte sätta mig i timslånga telefonköer för att få korrekta kontrolluppgifter. Det är punkt här för sånt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp