Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Som någon annan har påtalat så verkar Sevenday ha rapporterat in en siffra för lite.

I årsbeskedet står det 4391kr men dom har bara rapporterat in 439kr. De verkar ha satt detta i system.
Finns det något som Sevenday tjänar på detta? Och kan man anmäla dom på något sätt? Är ett fruktansvärt genomruttet företag, glad att jag har lyckats slutbetala detta.
Sevenday rapporterar in under namnet Express bank sverige filial.

Såg nu på deras sida att de skyller på ett tekniskt fel……

Årsbesked Lån- och Delbetalningskund​

Vi har uppmärksammat ett tekniskt fel i samband med rapporteringen av ränta till Skatteverket, vilket innebär att du som lån- och delbetalningskund kan se en tillfällig avvikelse mellan ditt årsbesked och din deklaration. Vi arbetar för fullt för att åtgärda detta och tackar för ditt överseende.

Tycker du? Haha jag jobbar där. Vad är det som är så krångligt?
Jag blir runt skickad mellan 3 avdelningar som inte har något samarbete över huvudtaget. Det har tagit snart en timme att få reda på vilken ränta jag betalat in eftersom att det saknas massor till SKV. Den ena säger att dem inte tar någon ränta, den andre säger att dem dem alltid rapporterar in och att det inte kan stämma och den tredje löste allt de andra två inte var kapabla till att göra på ungefär en halv sekund.

Näst sista bladet ”specifikation till självdeklaration 1”

Ändringar/tillägg som du behöver göra i inkomstdeklarationen
Ersättning från försäljning av varor
Tradera Marketplace AB har lämnat uppgift om ersättning som betalats ut till dig för att du sålt
varor genom en digital plattform. Plattformsföretaget ska ha lämnat uppgift om ersättningen
även till dig. Från april finns uppgiften också på skatteverket.se/dinainkomstuppgifter.
På skatteverket.se/andratillgångar kan du ta reda på om du ska redovisa ersättningen i
deklarationen och hur du i så fall gör.
Tänk på att det även kan finnas annan ersättning från försäljning av varor som Skatteverket
inte fått uppgift om, men som du ska redovisa.”

Dock behöver jag inget redovisa då jag ligger under 50tkr i försäljning…
Blev lite fundersam över ” från april finns uppgiften också på Skatteverket.se/dinainkomster”… då får man alltså en högre årsinkomst!? Är precis på gränsen redan så får ta o räkna om igen och kolla upp.

Blev lite fundersam över ” från april finns uppgiften också på Skatteverket.se/dinainkomster”… då får man alltså en högre årsinkomst!? Är precis på gränsen redan så får ta o räkna om igen och kolla upp.
Jag vet inte riktigt hur det funkar, men förstår inte varför dom ska vänta tills april ?!

Dock ser jag på Tradera att min försäljning för 2023 ligger långt under de 50tkr som Skatteverket och Tradera hänvisar till, så jag kommer inget göra…
Men jag tycker detta är förvirrande… :(

Sen är det ju inte LITE SJUKT att saker som jag en gång köpt och sen väljer att sälja till 99% under inköpsvärdet ens ska anses vara en intäkt…

Sverige = går igång på skatter - mjölka invånarna allt man kan… Jag spyr !!

Jag vet inte riktigt hur det funkar, men förstår inte varför dom ska vänta tills april ?!

Dock ser jag på Tradera att min försäljning för 2023 ligger långt under de 50tkr som Skatteverket och Tradera hänvisar till, så jag kommer inget göra…
Men jag tycker detta är förvirrande… :(

Sen är det ju inte LITE SJUKT att saker som jag en gång köpt och sen väljer att sälja till 99% under inköpsvärdet ens ska anses vara en intäkt…

Sverige = går igång på skatter - mjölka invånarna allt man kan… Jag spyr !!
Nää den delen fattar jag inte heller..!?
Kan bara hålla med där! Man måste ju kunna få sälja bort saker utan att ha ögonen på sig där med!
japp, här ska man krama ur alla ören som går ut invånarna.

Har med 2 st som jag sålt ! Mina belopp står dock med ! Skit summor typ 150 kr :) men visst ska man ange beloppen man köpt för och då brukar det väl höjas att man få tillbaka mer ?

Det är tanken, om du får tillbaka mer eller inte vet jag inte, har du gjort en bra affär kan det vara bättre att köra schblonmetoden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp