Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

För mig står det bara att den kommer finnas tillgänglig från den 8e :p Inte för det rör mig i ryggen då man ändå inte kan göra nåt på ett antal dagar

Jag väntar fortfarande på min. Imorgon är ju sista dagen då man kan få se den "tidigare", från och med fredag ska den ju finnas tillgänglig för alla på skatteverkets hemsida. Får hoppas den trillar in under eftermiddagen/kvällen. Har hållit mig ifrån att räkna på hur mycket ränta jag betalat in, dels pga den pinsamma smärtan av hur mycket pengar som gått åt men även för att mentalt ha en liten påskpresent att se fram emot. Kan låta lite barnsligt, men ibland drömmer nog fler av oss tillbaka till tider då allt var lättare.

För mig står det bara att jag kan se min deklaration från den 8:e när jag loggar in på skatteverket. Dock vill jag nog helst inte se den ändå, blir garanterat att betala i år :facejoy:. Och det en rejäl slant skulle jag gissa.

För mig står det bara att jag kan se min deklaration från den 8:e när jag loggar in på skatteverket. Dock vill jag nog helst inte se den ändå, blir garanterat att betala i år :facejoy:. Och det en rejäl slant skulle jag gissa.
Det är anledningen till att jag inte skattejämkar! Vågar inte! En restskatt skulle vara spiken i kistan. Har du jämkat?

Jag har en fråga, eller kanske blir fler.
Jag har fått min deklaration och jag har haft skuldsanering sedan april 2023. Jag hade således löneutmätning jan, feb och mars med ganska stora summor.
Vem är det som ska rapportera in räntan till SKV? Är det företaget som jag har en fodran till eller är det inkassobolaget? Exempelvis så kan jag se att jag gjort stora inbetalningar till Gothia inkasso för ett annat företags räkning. Är det då Gothia som ska rapportera in? Man får göra avdrag med 30% upp till 100 000 läser jag mig till gällande räntan. Är det den summan (30%) som är inrapporterad i deklarationen?
Jag tänker att jag ska kontakta de inkassobolag som inte har rapporterat, som jag har haft löneutmätning till, för att fråga hur mycket ränta jag har betalat under året. Hur behöver jag specificera detta sen till SKV?
Dem har förmodligen inte satt dina inbetalningar mot ränta utan mot kapital istället. Det är upp till dem men det gör då att du inte får ngt tillbaka för det om dem väljer kapital vilket nog är det vanligaste

Där kom den, 18’ tillbaka
Har skuldsanering år 2 kan tilläggas.

Surt :confused: Väntar fortfarande på min. Ekar tomt i mailboxen

340 k in, räntor 200 k. Är det lånforum rekord ?

Det är anledningen till att jag inte skattejämkar! Vågar inte! En restskatt skulle vara spiken i kistan. Har du jämkat?
Yes, har jämkat. Dock har jag tjänat lite för mkt ser jag på inlämnade uppgifter från arbetsgivaren, en rejäl slant mer än beräknat.
Dock avbröt jag min jämkning tidigare än beräknat just pga av lite högre inkomst. Men ser inte ut räcka när jag gör ett snabbt överslag. Dock har jag ju inte med avdrag för resor och räntor i mitt snabba överslag. Så kanske inte så illa som jag tror, hoppas hoppas :) .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp