Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Kanske dum fråga, men om jag jämkar nu (för första gången så har dålig koll egentligen..) from januari-24 och resten av året, deklarerar jag som vanligt dvs fyller i ändringar och allt i deklarationen som kommer nu? Och får man då även tillbaka på skatten från föregående år, trots aktuell jämkning? Kanske tänker fel, men att jämka detta året påverkar väl bara nästa års deklaration? :)

Hej,

Kan någon hjälpa till att förklara vad fan som pågår här?

JT5og7u.png

Min slutliga skatt är preliminärt 200k.

Jag har betalat nästan 204k i skatt, har ROT/RUT avdrag på 12k och jag ska ändå betala nästan 8k?

Wtf.
Det finns en mer detaljerad uträkning, har jag för mig, kolla på den. Kan vara så att den är avdragen från din slutliga skatt (199.558) i uträkningen, samtidigt har du redan fått reduktionen på din faktura.

Det är ett test förstår du väl! De vill se om du verkligen granskar det du skriver under ordentligt. Eller ett försök att få hålla kvar lite extra skatt så de slipper säga upp vårdpersonal.
Skillnaden är väl löneomkostnaden för en sjuksköterska fram till förmiddagsfikat.

Kanske dum fråga, men om jag jämkar nu (för första gången så har dålig koll egentligen..) from januari-24 och resten av året, deklarerar jag som vanligt dvs fyller i ändringar och allt i deklarationen som kommer nu? Och får man då även tillbaka på skatten från föregående år, trots aktuell jämkning? Kanske tänker fel, men att jämka detta året påverkar väl bara nästa års deklaration? :)
De olika inkomståren har inget med varandra att göra. Så, ja, du får tillbaka pengar för 2023 när du har jämkning för 2024.

Jag ska få tillbaka 12 000 men caahbuddy verkar glömt skicka årsbesked så vad ska göra .1843 har betalar ränta ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp