Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Räknar med att få betala tillbaka. Räknade noga ut mina räntekostnader och skickade in underlag förra året men tiden till löneutmätning blev längre än jag räknat med, och i kaoset jag levde i så tänkte jag inte på det fråns när löneutmätning väl drog igång. Nu har jag ingen aning om hur mycket restskatt jag kan tänkas åka på, men någon lär det bli.

Tror det blir runt 50.000:- tillbaka. Ökad skuldbörda och skenande räntor, samt ganska stort reseavdrag resulterar i ökningen från förra årets återbäring på ca 30.000:-

Hur är det med smålånen? Kan man förlita sig på att dom har meddelat räntan för 2023 till skatteverket?.
Känns som att det finns många aktörer som inte gör det.

Lite nyfiken bara eftersom jag själv befarar att få kvarskatt, vad grundar du detta på?
Jag jämkade i december och fick 0%skatt dragen. Men jag fick lite mer i lön (december)pga övertid som jag inte hade räknat med. Därav får jag restskatt.

Om ni vill se när ni med hög sannolikhet kommer få er deklaration i Kivra:

• 2023: Man fick sin deklaration: 6-10 Mars
  • 2022: Man fick sin deklaration: 2-7 Mars
  • 2021: Man fick sin deklaration: 3-9 Mars

Har ni kvar deklarationerna i Kivra under "Skatteverket" så går det snabbt att se vilken dag ni har fått in den.
Systemet är nämligen så att dom börjar dela ut deklarationerna efter kontrollnummret (sista siffran av dom 4 sista i personnummret). Så 0 får först, sen 1or, 2or osv. Det finns ett mönster med andra ord, 9or får sista dagen.

Baserat på ovan 3 år så kommer jag få min deklaration dag 2 (2 ggr) eller dag 3 (en gång). Så tisdag eller onsdag för mig.

Senast ändrad:
Om ni vill se när ni med hög sannolikhet kommer få er deklaration i Kivra:

• 2023: Man fick sin deklaration: 6-10 Mars
  • 2022: Man fick sin deklaration: 2-7 Mars
  • 2021: Man fick sin deklaration: 3-9 Mars

Har ni kvar deklarationerna i Kivra under "Skatteverket" så går det snabbt att se vilken dag ni har fått in den.
Systemet är nämligen så att dom börjar dela ut deklarationerna efter kontrollnummret (sista siffran av dom 4 sista i personnummret). Så 0 får först, sen 1or, 2or osv. Det finns ett mönster med andra ord, 9or får sista dagen.

Baserat på ovan 3 år så kommer jag få min deklaration dag 2 (2 ggr) eller dag 3 (en gång). Så tisdag eller onsdag för mig.
Min man har en 9:a och jag en 2:a och får alltid samma dag, hur går det till?

Min man har en 9:a och jag en 2:a och får alltid samma dag, hur går det till?
Då kanske dom har släppt det systemet. Tidigare var det så att man fick i ordning baserat på kontrollsiffra (nästan 100% säker på det)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp