Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Ska få tillbaka 45k + 18k för resor. Men de är en klen tröst skulle ja vilja säga.

Vaknade inatt av att jag hade fått min deklaration ungefär vid 02:00 tiden. 17k tillbaka. Ni verkar ha rätt, ju mer ränta desto mer pengar tillbaka. :facejoy:

Lån = ränteavdrag(än så länge...)
Grova exempel blancco:
100 000 i lån = 4 000 till 7000 tillbaka +
200 000 i lån = 8 000 till 12000 tillbaka +
400 000 i Lån = 16 000 till 20 000 tillbaka +
800 000 i lån = 32 000 till 40 000 tillbaka +

Allt beroende på ränta, ovan är bara min egen uppskattning. Men kring sådär skulle jag säga.
Jag har runt 575.000 i lån totalt. Betalat drygt 60.000kr i ränta.
får tillbaka 9300kr

Jag får tillbaka 3350kr och då har jag inte räknat in reseavdragen än, så kommer väl hamna runt 15-16k tillbaka allt som allt, och då hade jag endast 64kr i ränteavdrag (skuldsanering)

Det handlar ju inte bara om räntorna. Fler saker spelar in som betald skatt osv..

Fredag morgon. Äntligen kom den. 394:- tillbaka.
Är så jäkla nöjd. De sista 2000:- kronorna i räntor betalades tidigt i fjol och var redovisade. Inte en skuld, inte ett lån, ingenting kvar.

Jag har runt 575.000 i lån totalt. Betalat drygt 60.000kr i ränta.
får tillbaka 9300kr
60 000 är 20 000 tillbaka i så fall har du jämkat eller något annat som påverkar. Jag tog inte hänsyn till jämkning osv

Om man sålt bostad 2023 (med vinst) och gör avdrag för mäklararvode, förbättringar etc. Resulterar detta i att jag får mer pengar tillbaka eller hur påverkar det? Ska även ansöka om uppskov, lite osäker även på hur/om det påverkar beloppet jag får tillbaka.
Någon som har koll? :)

Om man sålt bostad 2023 (med vinst) och gör avdrag för mäklararvode, förbättringar etc. Resulterar detta i att jag får mer pengar tillbaka eller hur påverkar det? Ska även ansöka om uppskov, lite osäker även på hur/om det påverkar beloppet jag får tillbaka.
Någon som har koll? :)
Betalar mindre i vinstskatt, tror jag, mervärde minus kostnader är vinst sedan betalas skatt på det-finns säkert många som kan bättre än jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp