Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Jag har inte heller fått mitt slutskattebesked. Min handläggare hade semester till sista juli. Fick komplettera någonting.
Då har du åtminstone fått komplettera. Inte hört ett ljud. Men drygt som fan och typiskt att din handläggare hade semester just vid din komplettering.

Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?:facejoy: Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.

Vad gör ni med deklarationen som får vänta så länge? Vi får den i mars, deklarera utan ändringar. Poff du får pengarna vid påsk. Gör du ändringar får du pengarna i juni. Ni som inte fått pengarna, sysslar ni med kriminell verksamhet eller vad gör ni med deklarationen?:facejoy: Jag fick mina i juni och gjorde avdrag. Min fru fick i påskas och gjorde inga ändringar.
Vissa deklarationer blir uttagna för granskning och detta sker nog till viss del slumpmässigt.

Det är inte kriminellt att t ex fördela räntor mellan partners för gemensamma lån. Det var den enda ändringen vi gjorde och pengarna kom i mitten av juli istället för som alltid i juni. Fast Skv sa att inga pengar skulle komma förrän tidigast i augusti och senast i december.

Jag gjorde samma ändring som förra året och fick då klart i början av juli. Inga konstigheter öht och godkändes direkt när handläggaren tittade på den. Gjorde samma ändring detta året. Aldrig varit så många som fått vänta på slutskattebeskedet som i år.

Dessutom har Skatteverket legat rejält efter denna sommar pga underbemannade. Väldigt många blev i år uttagna för manuell handläggning.

Skatteverket har t.om december på sig, då ska alla deklarationer vara klara.

Gjorde avdrag för resor till och från jobbet, fick strax över 30 k tillbaka innan midsommar. Inget är kriminellt så länge man kan bevisa sina avdrag och att man har rätt att göra avdragen s.k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp