Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick mitt "
Inkomstår 2019
Resultatet av årlig beskattning enligt beslut 2020-06-04" på kivra i torsdags

Första helgen i månaden gör Skatteverket sin körning. Vilket är nu i helgen. Jämför man hur det såg ut för mig och många andra i April.

4-5 April - Första helgen i April och Skatteverket gjorde sin körning.

Måndag 6e April: - Första helgfria dag efter körningen kom beskedet om slutgiltig skatt (till Kivra) och UC/Bisnode uppdateras med ny inkomst/underskott. (Om det var 00:00 eller senare på dagen kommer jag inte ihåg)

Tisdag 7e April: Skatteåterbäringen för mig och många andra kom denna dag runt 14-15 tiden.

———————————-
Om processen är samma i Juni. (Har svårt att se annat.

6-7 Juni: Första helgen och Skatteverket gör sin körning.

Måndag 8e Juni: Besked om slutskatt kommer på Kivra, UC/Bisnode uppdatera inkomst/underskott.

Tisdag 9e Juni: Er skatteåterbäring kommer runt 14-15 tiden.

*Värt att notera är att UC betyget uppdateras samma dag som U/I uppdateras. Bisnode kan dröja lite.
Utbetalning av ompröving tex reseavdrag sker inte på samma sätt va? Då kan det betalas ut vilken dag i månaden som helst?

Utbetalning av ompröving tex reseavdrag sker inte på samma sätt va? Då kan det betalas ut vilken dag i månaden som helst?

Skatteverket gör bara en körning per månad. Så länge det inte blivit manuell granskning så är datumen ingen skillnad.

En märklig fråga kanske men när ungefär ser man kommande skatteutbetalning på kontoutdraget? Deklarerade handel med aktier men är osäker på om jag får tillbaka på skatten nu i Juni eller i Augusti...har Nordea :/

En märklig fråga kanske men när ungefär ser man kommande skatteutbetalning på kontoutdraget? Deklarerade handel med aktier men är osäker på om jag får tillbaka på skatten nu i Juni eller i Augusti...har Nordea :/
Jag har aldrig kunnat se det innan pengarna kommit in på kontot. Har Swedbank

Jag har precis fått beslut om löneutmätning. Frågade om det var något annat som skulle mätas ut men just nu var det bara lönen fick jag till svar. Jag har inga allmänna skulder hos dem. Vad händer med min skatteåterbäring? Åker den in på deras konto eller utmäter dom den i efterhand? Någon som vet?

Jag har precis fått beslut om löneutmätning. Frågade om det var något annat som skulle mätas ut men just nu var det bara lönen fick jag till svar. Jag har inga allmänna skulder hos dem. Vad händer med min skatteåterbäring? Åker den in på deras konto eller utmäter dom den i efterhand? Någon som vet?
De går till Kfm.

Samma dag de betalas ut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp