Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förstår inte riktigt varför folk säger så. Varför skulle man slippa granskning för att man klarat sig tills nu? Har ni fått skatteslutbesked?

Jag vet inte men tänker väl att man ska ha en rimlig chans att svara på granskningen innan utbetalningen andra veckan i juni. De gånger jag har granskats har jag alltid fått granskningen i såpass god tid att jag ändå hunnit få utbetalningen i tid. Sen förstår jag att Skatteverket inte har ngn skyldighet att se till att det blir så men att de kanske förmodligen ändå har det som riktmärke.

Förstår inte riktigt varför folk säger så. Varför skulle man slippa granskning för att man klarat sig tills nu? Har ni fått skatteslutbesked?
Eftersom 99% har fått meddelande om granskning redan i april, eller början av maj. Och blev man granskad skulle man svara senast 8 maj så då är ekvationen rätt enkel.

Eftersom 99% har fått meddelande om granskning redan i april, eller början av maj. Och blev man granskad skulle man svara senast 8 maj så då är ekvationen rätt enkel.
Du kan bli granskat fram tills den dagen du får slutskattebesked

Jag vet inte men tänker väl att man ska ha en rimlig chans att svara på granskningen innan utbetalningen andra veckan i juni. De gånger jag har granskats har jag alltid fått granskningen i såpass god tid att jag ändå hunnit få utbetalningen i tid. Sen förstår jag att Skatteverket inte har ngn skyldighet att se till att det blir så men att de kanske förmodligen ändå har det som riktmärke.
Blir du granskad får du ingen utbetalning i juni. Jag har varit med om när folk har väntat tills augusti pga granskning. Detta hände en bekant när han ringde SKV och frågade vad som hänt med hans slutskattebesked, då svarade de att han blir granskat, därför inte fått slutskattebesked.

Blir du granskad får du ingen utbetalning i juni. Jag har varit med om när folk har väntat tills augusti pga granskning. Detta hände en bekant när han ringde SKV och frågade vad som hänt med hans slutskattebesked, då svarade de att han blir granskat, därför inte fått slutskattebesked.

Jag har blivit granskad mer än en gång tidigare och alltid fått pengarna i juni men jag inser givetvis att det inte nödvändigtvis behöver vara så men i alla fall att de tär sannolikt :)

Men när man blir granskad ska man inte bli meddelad det?

Men när man blir granskad ska man inte bli meddelad det?
Man får information om underlag som behövs ja. Men inget ”hej, du blir granskad”.... inte vad jag iallafall varit med om

Man får information om underlag som behövs ja. Men inget ”hej, du blir granskad”.... inte vad jag iallafall varit med om
Ok men det lät som att din bekant varit helt ovetande att han blivit granskad. Han fick reda på det först när han ringt till Skv och frågat vad hans pengar är.

Ok men det lät som att din bekant varit helt ovetande att han blivit granskad. Han fick reda på det först när han ringt till Skv och frågat vad hans pengar är.
Precis så var det. Han fick veta senare vad han behövde komplettera med. Men den dagen han ringde in sa de att en handläggare skulle kontakta honom

Precis så var det. Han fick veta senare vad han behövde komplettera med. Men den dagen han ringde in sa de att en handläggare skulle kontakta honom
Okej då är jag med. Men annars tänker jag att om man nu får sina pengar i utsatt tid, i början av juni så är väl egentligen risken inte så stor att Skv skulle ha valt att göra sin arbetsbörda större igenom att först betala ut och sen inledda granskning. Och har man hunnit använda upp pengarna för att sen få besked om ev granskning och att ngt inte skulle godkännas så man får betala tillbaka... ja då blir det mamma mia
Men jag förstår vad du menar.
Så vi får se hur det blir helt enkelt :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp