Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåtebäring med pågående skulsanering

hej kronofogden ringde på en lördag och ställde frågor om ekonomin varför jag har skulder å sånt
jag har sökt om skuldsanering och jag fick ett första besked att jag har rätt till skuldsanering men beslutet inte fattat än
det tar 6-8 veckor. samtalet ägde rum för 1 månad sedan. jag har en skuld på 300kr och skatteåterbäring är 8000kr
kommer det gå till kronofogden eller finns det chanse jag får den.

Har du totalt skulder på 300 kronor eller hur menar du?

hej kronofogden ringde på en lördag och ställde frågor om ekonomin varför jag har skulder å sånt
jag har sökt om skuldsanering och jag fick ett första besked att jag har rätt till skuldsanering men beslutet inte fattat än
det tar 6-8 veckor. samtalet ägde rum för 1 månad sedan. jag har en skuld på 300kr och skatteåterbäring är 8000kr
kommer det gå till kronofogden eller finns det chanse jag får den.
Har du några skulder hos Kronofogden idag och har du utmätning? I så fall lär du inte få skatteåterbäringen, annars bör du få den.

I övrigt, de där 6-8 veckorna verkar inte stämma alls, snarare verkar det handla om 5 månader nu, om man kollar Kronofogdens väntetider på deras hemsida.

Edit: Fel av mig, har du fått inledande så har du ju ingen utmätning och då får du skatteåterbäringen.

Har du totalt skulder på 300 kronor eller hur menar du?
jag har 300.000 kr skuld på kronofogden har fått telefon samtal om skuldsannering sökte skuld sannering förra året oktober dom ringde för en månad sedan på en lördag och en handläggare ställde frågor varför så mycket skuld jag berättade det var små skuldeer men hög ränta å sånt . han frågade varför jag lånade jag berättade att köpa saker och spela. ok. min nuvarande ersättning är aktivitetstöd 3.000kr/månad hade akassa tidigare 10.000kr men fick flera varningar och dom sänkte min ersättning förra året så jag har bara 3000kr / månad. så jag har fått meddelande på kivra du har rätt till skuldsanering men beslutet dröjer ca 6-8 veckor. får jag skatteåterbäring `8000kr

Har du några skulder hos Kronofogden idag och har du utmätning? I så fall lär du inte få skatteåterbäringen, annars bör du få den.

I övrigt, de där 6-8 veckorna verkar inte stämma alls, snarare verkar det handla om 5 månader nu, om man kollar Kronofogdens väntetider på deras hemsida.

Edit: Fel av mig, har du fått inledande så har du ju ingen utmätning och då får du skatteåterbäringen.
Fast det stämmer ju inte? Bara för man har fått inledande så skippar KFM att uttmäta skatteåterbäringen.

Fast det stämmer ju inte? Bara för man har fått inledande så skippar KFM att uttmäta skatteåterbäringen.
Det är rätt. Har man inledande så utmäts inget.
men det är vanligt att man får betala in sin återbäring i skuldsaneringen under inledande.
TS bör ta upp det med handläggaren som hanterar ansökan.

Har man inledande skuldsanering, eller beslutad så utmäts ingenting.
Men eftersom TS inte har beslutat skuldsanering, bör man nämna detta till handläggare och höra sig för, för att inte riskera sina chanser med en skuldsanering bara för att man valde att behålla sin skatteåterbäring.
Vid beslutad skuldsanering kan man behålla skatteåterbäringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp