Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skammen är värst...Stöttning i beslut

Jag får helt enkelt ringa KF och prata med dem. Barnen behöver sina egna låneutrymmen. Det är bättre att försöka sälja själv isåfall. Kanske kan KF svara på vad som är rimlig tid för löneutmätning. Det ser ut som att jag kommer kunna betala ca 10000kr/månad när jag räknar.

Vad menar du med att barnen behöver sina egna låneutrymme?
Det brukar vara ca ett år som ses som rimlig tid

Har inte kollat hela tråden, men är det helt uteslutet att ansöka om skuldsanering eller när skulle du bli skuldfri vid en utmätning? Jag hade en löneutmätning i en vecka innan min skuldsanering beviljades, så man måste inte varit där i en evighet först.
Vid en skuldsanering kan det ju också bli tal om att sälja huset (vårt hus ”klarade” sig). Hoppas KF kan ge dig bra hjälp! Min erfarenhet är att de är väldigt respektfulla och icke-dömande vid min kontakt med dem.
Förstår att du känner skam, men tänk på att du är långtifrån ensam. Det är bara inte nåt man tar på upp i jobbets fikarum ;) Använd detta forum! Och kämpa på.

Vad menar du med att barnen behöver sina egna låneutrymme?
Det brukar vara ca ett år som ses som rimlig tid
Jag menar att mina vuxna barn behöver ha kvar möjlighet till egna lån till renovering, bil och sådant och inte förbruka delar av det för att hjälpa mamma.

Har inte kollat hela tråden, men är det helt uteslutet att ansöka om skuldsanering eller när skulle du bli skuldfri vid en utmätning? Jag hade en löneutmätning i en vecka innan min skuldsanering beviljades, så man måste inte varit där i en evighet först.
Vid en skuldsanering kan det ju också bli tal om att sälja huset (vårt hus ”klarade” sig). Hoppas KF kan ge dig bra hjälp! Min erfarenhet är att de är väldigt respektfulla och icke-dömande vid min kontakt med dem.
Förstår att du känner skam, men tänk på att du är långtifrån ensam. Det är bara inte nåt man tar på upp i jobbets fikarum ;) Använd detta forum! Och kämpa på.
Det är inte möjligt med skuldsanering för mig, helt säker på detta utan att ha ansökt.
Tack för att du berättar om hur det gått för er och om kontakten med fogden. Det är min erfarenhet också när jag hjälpt andra i jobbet att det är humana.
Slutar tidigt idag så ska ringa i eftermiddag.

Jag menar att mina vuxna barn behöver ha kvar möjlighet till egna lån till renovering, bil och sådant och inte förbruka delar av det för att hjälpa mamma.

Det är väl något som inte står och faller med ditt hus?
Utifrån skuldmängd, löneutmätningsbelopp och värde på huset är risken överhängande att den kommer utmätas.

Det är väl något som inte står och faller med ditt hus?
Utifrån skuldmängd, löneutmätningsbelopp och värde på huset är risken överhängande att den kommer utmätas.
Ringde KF idag och fick prata med en så duktig och human människa. Det är inte så mycket som fallit till utmätning. Så nu när paniken släppte så kan jag planera igen. Och tänka klart.

Ringde KF idag och fick prata med en så duktig och human människa. Det är inte så mycket som fallit till utmätning. Så nu när paniken släppte så kan jag planera igen. Och tänka klart.

Det skrev du väl själv också, 29000 kronor? Jag tänkte utifrån hela den skuld som du har.

Jo den är ju större. Nu tror jag ändå att jag klarar löneutmätningen med hjälp av annan anhörig, att inte annat förfaller. Det var mycket kraften att inte ge upp jag behövde. Och nu tror jag att jag fixar det. Om inte så kommer jag själv sälja huset. Har turen att ha vänner som kan stötta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp