Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skammen är värst...Stöttning i beslut

Har kollat på det alternativet. Problemet är att de då tar hela bolånet. Och det är ett riktigt dåligt alternativ då jag har ett vettigt och nyligen bundet bolån.
Ska ringa egna banken först åtminstone.

Vad är huset värt och hur mycket lån har du på det?

Jag har 1,4 miljoner i lån varav 200 000 står på ett av barnen för deras handpenning. Då värderades det till 2,4 på schablon. Så ingen värderingsman kollade då. Jag tror det skulle vara mindre värt nu då priserna sjunkit och jag inte fixat det jag tänkt eftersom jag varit för sjuk att orka ta tag i något.

Kan du sälja huset innan KF tar det och bo hos någon annan ett tag, i värsta fall i husvagn på tomten, eller gäststuga, så kan du ju betala ner lite lån?

Barnen kredittagare och du pantsättare?
Ett hus med de förhållandena kan absolut bli föremål för utmätning om intr en löneutmätning gör dig skuldfri nog snabbt

Och tack Obetänksam för att du kallar oss handlingskraftiga men man har inget annat val än att göra saker dag efter dag. :'( hade gärna softat. Jag hoppas du hittar en lösning, gör allt du kan och lite till...

Jag får helt enkelt ringa KF och prata med dem. Barnen behöver sina egna låneutrymmen. Det är bättre att försöka sälja själv isåfall. Kanske kan KF svara på vad som är rimlig tid för löneutmätning. Det ser ut som att jag kommer kunna betala ca 10000kr/månad när jag räknar.

Handlingskraftig är vad jag också måste bli. Det känns lite lättare när så många svarat här och delar samma erfarenheter.

Handlingskraftig är vad jag också måste bli. Det känns lite lättare när så många svarat här och delar samma erfarenheter.

Ja, vi sitter med exakt samma känsla av oro som om vi alla var bundna till varandra som i en myrstack, kollektivt lidande.. hehe, hejar på dig iallafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp