Jag har tagit lån på Credigo, Credway och Easycredit. Bakom alla dessa står Northmill AB som kreditgivare. När jag inte fick låna mer hos Credigo så ansökte jag Credway och det var inga problem. Jag tycker det är skamligt att det går så lätt att få lån. Det borde vara hårdare krav på kreditgivare så att de inte beviljar lån utan verkligen kontrollerar att låntagaren är kreditvärdig . Bara de tre lånen blir en månadskostnad på 8000 kr. Det är verkligen lånegivarnas marknad , ränta som är orimligt hög, det är bara vi som sitter i klistret som tar sådana lån.
Nu är det verkligen på tiden att det blir en lagändring! Kan väl inte vara meningen att dessa långivare ska få bevilja lån hur som helst? Att de ska tjäna pengar genom ockerräntor? Finns det ingen som bryr sig om det? Det är fler och fler som hamnar i skuld fällan. Vart är vi på väg?
Blir så arg när jag tänker på det, så jag kände att jag behövde skriva ner mina tankar.
Nu är det verkligen på tiden att det blir en lagändring! Kan väl inte vara meningen att dessa långivare ska få bevilja lån hur som helst? Att de ska tjäna pengar genom ockerräntor? Finns det ingen som bryr sig om det? Det är fler och fler som hamnar i skuld fällan. Vart är vi på väg?
Blir så arg när jag tänker på det, så jag kände att jag behövde skriva ner mina tankar.