Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Skamliga lånegivare

Jag har tagit lån på Credigo, Credway och Easycredit. Bakom alla dessa står Northmill AB som kreditgivare. När jag inte fick låna mer hos Credigo så ansökte jag Credway och det var inga problem. Jag tycker det är skamligt att det går så lätt att få lån. Det borde vara hårdare krav på kreditgivare så att de inte beviljar lån utan verkligen kontrollerar att låntagaren är kreditvärdig . Bara de tre lånen blir en månadskostnad på 8000 kr. Det är verkligen lånegivarnas marknad , ränta som är orimligt hög, det är bara vi som sitter i klistret som tar sådana lån.

Nu är det verkligen på tiden att det blir en lagändring! Kan väl inte vara meningen att dessa långivare ska få bevilja lån hur som helst? Att de ska tjäna pengar genom ockerräntor? Finns det ingen som bryr sig om det? Det är fler och fler som hamnar i skuld fällan. Vart är vi på väg?

Blir så arg när jag tänker på det, så jag kände att jag behövde skriva ner mina tankar.

Håller med fullt. Även om jag själv bär ansvar för mina handlingar, många gånger idiotiska, så måste även den andra parten ta ansvar. Och så som bland annat UC fungerar så omöjliggör det för mig att ta lån med vettig ränta. Betalningsutrymmet har jag bevisligen ju men det är ingen intresserad av. Blir så ledsen. De seriösa långivarna vet inte heller vilka kunder de går miste om.

Absolut saknar dom all skam i kroppen dom flesta lånegivare . Men samtidigt som katten säger så är vi ju vuxna å ansvariga för våra handlingar . Om vi tex vet om att vi inte har råd med mer lån men ändå söker så tar ju vi själva det beslutet.

Trots pågående löneutmätning fick jag lån beviljade hos Onea under det senaste året. Det är ett stort jävla skämt.

Ja alla dessa låneföretag är ett stort skämt! Jag står för det jag har gjort och vill absolut inte skylla ifrån mig och jag får leva med det jag gjort. Det jag menar är alla kan hamna i en livskris och att man då gör sådant man aldrig skulle göra i vanliga fall vilket får konsekvenser att man får panik och sticker huvudet i sanden och inte inser fakta.
Så jag försvarar verkligen inte det jag gjort och jag står för det.

Har haft en skuld hos onea och har en utmättning på min lön skulden e så gott som betald. Så skulle bara testa o se om jag kunde låna hos onea igen o Japp nada problemas. Ska inte ta ett lån men mailade mest för att se hur lätt de är. Dom skiter totalt I oss. Pengar är de som står högst på deras lista. Sen om dom drar med oss lite mer sårbara i fallet bryr dom sig inte om

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp