Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skaffa kreditkort asap

Jag kan tänka mig att vissa aktörer ger automatiskt avslag på 14% i UC, det kan vara en del.
Känns väl inte som att din belåning är allt för stor tycker jag.
Aha, så 14% är högt ? Och man kan bara vänta för att det ska sjunka eller?

Jag har för mig att mellan 4.1% - 25% är ”mindre bra kreditbetyg”. Dock är det inte omöjligt att få lån med ”Mindre bra kreditbetyg”, men det ger nog käppar i hjulet, iaf om man ligger högt på den procentskalan.

Högt utnyttjade kreditkort och många förfrågningar påverkar betyget ganska rejält, av min erfarenhet.

Om dom beviljar kredit till 100 st med dina förutsättningar kan dom statistikt räkna med problem på 14 av kunderna, det är ganska mycket

Om dom beviljar kredit till 100 st med dina förutsättningar kan dom statistikt räkna med problem på 14 av kunderna, det är ganska mycket
Då förstår jag. UC där ser dom inte creditsafe/bisnode förfrågningar väl? Så mot gällande kreditkort så får jag bara vänta tills det gått en längre period eller tills de är borta helt om nåt år då antar jag. Och fortsätta betala fakturor i tid

Då förstår jag. UC där ser dom inte creditsafe/bisnode förfrågningar väl? Så mot gällande kreditkort så får jag bara vänta tills det gått en längre period eller tills de är borta helt om nåt år då antar jag. Och fortsätta betala fakturor i tid
Nej det är dem inte. Störst inverkan har antal FF och hur mkt krediter är utnyttjat .
Så betala ner på krediter och vänta ut FF så blir betyget bättre

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp