Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skaffa icabanken konto, nekad

Hej. Jag försökte bli kund hos ICA banken och ha löne konto där istället än Swedbank som jag har nu. Valde att jag inte vill ha någon slags kredit eller något, endast för lönekonto.
Men min ansökan blev nekad.
Kan man inte ens få vanligt bankkonto hos dom trots betalningsanmärkningar och gammalt skuldsaldo?

Vill ha ica banken då min sambo använder det. Min sambo har ett lån hos dom som är "mitt". Är de möjligt att jag kan ta över det lånet när jag är fri från allting, alltså när jag har bra UC score.

Blev också nekad med "utmätningsförsök" och inga vanliga betalningsanmärkningar. Med historiskt skuldsaldo.

Jag blev nekad för några år sedan, inget skuldsaldo, ingen anmärkning, men ett väldigt högt underskott. Lönekonto, ingen kredit. De verkar stenhårda.

Detta strider mot EU-lagstiftning och bör anmälas.

https://www.konsumenternas.se/betala/fakta/ratt-till-betalkonto

"Enligt lagens förarbeten kan det vara "särskilda skäl" om en konsument tidigare har misskött sig i vissa avseenden mot banken. Det får dock inte röra sig om misskötsamhet som innebär att konsumenten inte har betalat sina krediter eller avgifter i tid eller förekomsten av betalningsanmärkningar."

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp