Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska till kommunens skuldrådgivare idag. Behöver tips!

Att förlora mina 2 hundar är att förlora en bit av mig själv -Sagt utan att vara en dramaqueen . Har du djur själv? :) De är ju en del av familjen <3 men jag förstår så väl din tanke! O skulle vi bli boende i lägenhet, kan ju det funka med hund... Nix! Vänder o vrider på nåt annat sätt.

JAG FÖRSTÅR !!! Utan min lilla vovve när de stormade som värst runt mig...vet ja inte vad ja hade gjort... Tack vare honom kom jag upp ur sängen, ut på promenader, ner till stranden där ja insöp energi... etc etc... så JAG FÖRSTÅR Dig så innerligt !!!

JAG FÖRSTÅR !!! Utan min lilla vovve när de stormade som värst runt mig...vet ja inte vad ja hade gjort... Tack vare honom kom jag upp ur sängen, ut på promenader, ner till stranden där ja insöp energi... etc etc... så JAG FÖRSTÅR Dig så innerligt !!!

precis <3

:)

30.000kr om år?? Näe det kan inte stämma. 15.000 stämmer nog bättre...
javisst är det mycket pengar på ett år!
Antar att djuren får lite mat också, plus annat som kommer till som lite tuggben, vitaminer mm. Sist jag hade en hund, en schäfer så var iaf bara maten en kostnad på 400-500/mån och det är ändå 15 år sen.

Vänta nu
Du lägger ju 1100 gånger 12 alltså 13200 på försäkring för hundar
Katterna försäkring?
Räknar vi med 200 i månaden på katter mat kattsand etc så är det 2400 till
Som nån skrev 4-500 i mat till hund per månad för en. Räknar vi lågt med en sån så är det 500 gånger 12 alltså 6000 per år.
Det ger 21600 per år eller 1800 i månaden.

Lägger vi på en hund till i mat så är vi uppe i 27600. Alltså 2300 i månaden

Det skulle ge 400 nöjen (lekland etc) 400 kläder pch 1000 på spar som efter ett år är 12000 på kontot (sätt det i en fond så blir det lite mer).

Så uppenbarligen finns det pengar som ni prioriterar på djur.
Ja absolut härligt med djur men i det hör fallet så har ni inte råd.

Lägg istället pengarna på era barn och skapa en stabilare ekonomi.

Senast ändrad:
Jag har tagit till mig vad ni alla skriver.
tack för tips och råd!

Om ni tar bort alla kostnader för djuren går det ihop då?

Om ni tar bort alla kostnader för djuren går det ihop då?
Fast det hänger kanske inte bara på djuren, abonnemang m.m kan man dra ner på och sänka kostnader på mycket annat.
Ta existensminimum och sen kollar man vad man får över efter det, då vet man på ett ungefär hur man ligger till ^^

Fast det hänger kanske inte bara på djuren, abonnemang m.m kan man dra ner på och sänka kostnader på mycket annat.
Ta existensminimum och sen kollar man vad man får över efter det, då vet man på ett ungefär hur man ligger till ^^

Absolut, men just i detta fall är djuren stor kostnad.

Förstår relationen man har med djur då jag har själv, men om det står mellan att behålla mitt hus och djuren så hade valet varit självklart för mig.

Ibland kanske någon inom i familjen kan ta över djuren och kostnaderna tills man får ordning.

Vi lever på mindre än existensminimum idag, och nej djurkostnaderna skulle inte göra all skillnad.
Vi har fått amorteringsfritt på huset nu, ska sälja av lite grejjer o betala in en skuld.
Jag ska jämka på skatten året ut, och betala in extra där...
vi har gjort listor med prioriteringsordning på vad vi ska göra... får se hur det går!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp